Διασωστικά σακίδια παρέλαβαν τα μέλη του ομίλου «Μικροί Διασώστες Φυσικών Καταστροφών» (φωτογραφίες & βίντεο)

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Πειραματικού Σχολείου Φλώρινας με την Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας, πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 3 Μαρτίου, εκδήλωση από τον όμιλο «Μικροί Διασώστες Φυσικών Καταστροφών» του σχολείου.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής ανάπτυξης Βασίλης Άμπας, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γεώργιος Λυγούρας, ο Διευθυντής του σχολείου Κώστας Σεχίδης, τα μέλη της Λέσχης Ειδικών Δυνάμεων Ηλίας Μούλελης και Παναγιώτης Κοϊδης, η υπεύθυνη  του ομίλου Στεφανία Μπλούχου καθώς και τα μέλη του ομίλου.

Ο κ. Άμπας παρέδωσε στα παιδιά από ένα διασωστικό σακίδιο στο πλαίσιο του προγράμματος INTERREG IPA-CBC στο οποίο συμμετείχε ο όμιλος.

Επίδειξη του εξοπλισμού αλλά και της εφαρμογής αυτού έκαναν στα παιδιά τα μέλη της Λέσχης των Ειδικών Δυνάμεων Φλώρινας.

 

Λίγα λόγια για τον όμιλο «Μικροί Διασώστες Φυσικών Καταστροφών»

Η υπεύθυνη του ομίλου Στεφανία Μπλούχου αλλά και τα μέλη αυτού, εξηγούν αναλυτικά τον ρόλο, τον σκοπό και τη δράση του:

Ερώτηση:  Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για τη λειτουργία του Ομίλου «Μικροί Διασώστες Φυσικών Καταστροφών»;

Μπλούχου Στεφανία: Σκοπός του Ομίλου είναι η εκπαίδευση των παιδιών στην προφύλαξη κι αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών όπως σεισμός, ακραία καιρικά φαινόμενα, πυρκαγιά, κλιματική αλλαγή…

Πιο συγκεκριμένα οι συναντήσεις των μελών του Ομίλου αποσκοπούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων στον σχεδιασμό, στην πρόληψη και στη σωστή προετοιμασία για την αντιμετώπιση των φυσικών κινδύνων και καταστροφών.

Επίσης αποβλέπουν στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση και κινητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον εθελοντισμό, έννοια που μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στη διαμόρφωση συνείδησης και στάσης ενεργού πολίτη που αναλαμβάνει δράση, συμμετέχει και παρεμβαίνει στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα.

Ερώτηση: Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το θέμα;

Ο ‘Όμιλος λειτουργεί από την περσινή σχολική χρονιά, ήταν μια προσωπική πρωτοβουλία με στόχο να εισάγει τους μικρούς μαθητές με οργανωμένο και συγκροτημένο σχεδιασμό σε έννοιες που διδάσκονται αποσπασματικά στο σχολείο.

Η λειτουργία του Ομίλου εκτός σχολικού ωραρίου απελευθερώνει τα παιδιά από τα σχολικά στερεότυπα και τα βοηθάει να κατακτήσουν γνώσεις και εμπειρίες μέσα από βιωματικές δράσεις.

Πρέπει να σας τονίσω ότι φέτος το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει για πρώτη φορά με πιλοτικό χαρακτήρα παρόμοια εκπαιδευτικά προγράμματα στα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ.

Επομένως μπορούμε να αισθανόμαστε και λίγο πρωτοπόροι…

Αλλά καλύτερα ας μιλήσουν τα μέλη του Ομίλου για τις εμπειρίες τους…

 

Ερώτηση: Εκπαιδεύεστε να γίνετε «Μικροί Διασώστες Φυσικών Καταστροφών».

Τι περιλαμβάνει η εκπαίδευσή σας;

Ειρήνη Κωνσταντίνου-Σιδηροπούλου, μαθήτρια Ε ΄τάξης , : Ενημερωνόμαστε για τις φυσικές καταστροφές και τα φυσικά φαινόμενα που τις προκαλούν.

Μελίνα Παναγιωτοπούλου, μαθήτρια Ε ΄τάξης: Μαθαίνουμε να εντοπίζουμε τις απειλές των φυσικών φαινομένων στην περιοχή μας και να οργανώνουμε σχέδια δράσης.

Ερώτηση: Τι είναι τα σχέδια δράσης;

Στέργιος Μπότσης, μαθητής Δ΄ τάξης: Τα σχέδια δράσης περιλαμβάνουν μέτρα πρόληψης κι αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών.

Δημήτρης Παυλίδης, μαθητής Δ΄ τάξης: Μέτρα πρόληψης είναι τι κάνουμε πριν την εμφάνιση μιας φυσικής καταστροφής π.χ. χτίζουμε γερά σπίτια για να μην πέσουν σε ένα μεγάλο σεισμό ή

Σπύρος Μητσόπουλος, μαθητής Ε΄ τάξης: κατασκευάζουμε αντιπυρικές ζώνες για να προστατεύσουμε τα δάση από μια πυρκαγιά.

Τατιάνα Δάικου, μαθήτρια Δ΄ τάξης : Άλλο μέτρο πρόληψης είναι το σακίδιο έκτακτης ανάγκης που πρέπει να βρίσκεται σε κάθε σπίτι κι είναι σημαντικό για τις πρώτες ώρες μετά από μια φυσική καταστροφή.

Μαρία Τσιώτα, μαθήτρια Δ΄ τάξης:  Το σακίδιο έκτακτης ανάγκης περιλαμβάνει φαρμακείο Α΄ Βοηθειών, φακό, ραδιόφωνο με μπαταρίες, σφυρίχτρα, ξηρή τροφή και νερό.

Ερώτηση: Γνωρίζετε τους κινδύνους της περιοχής μας; Έχετε καταστρώσει κάποια σχέδια δράσης;

Σοφία Μπακάλη, μαθήτρια Δ΄ τάξης : Λόγω καραντίνας δεν προλάβαμε να συνεργαστούμε με τους ειδικούς φορείς της πόλης μας ακόμα,

Νικόλας Κερτσάνης, μαθητής Ε΄ τάξης : αλλά θα το κάνουμε για να καταστρώσουμε χάρτες επικινδυνότητας, να μάθουμε τις απειλές στην περιοχή μας και να βοηθήσουμε αυτούς που κινδυνεύουν.

Ερώτηση: Επομένως, είστε κι εθελοντές διασώστες;

Σωτήρης Βασιλόπουλος, μαθητής Δ΄ τάξης : Ναι, είμαστε. Μαθαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε ανθρώπους που έχουν ανάγκη και να συνεργαζόμαστε για το καλό όλων μας.

Ερώτηση: Ποιες είναι οι εντυπώσεις από τη συμμετοχή σας στον Όμιλο;

Χρήστος Μάρκου, μαθητής Δ΄τάξης: Αν και ήμασταν σε καραντίνα, εμείς κάναμε τηλεσυναντήσεις και μάθαμε πολλά…

Τώρα που συναντιόμαστε στο σχολείο, αγωνιούμε να κάνουμε δράσεις όπως και τα περσινά μέλη του Ομίλου, τα οποία συμμετείχαν σε άσκηση σεισμού κι έκαναν καταρρίχηση κτιρίου και εκπαιδεύτηκαν στις Α΄ βοήθειες.

Ερώτηση: Θα προτείνατε στους φίλους σας να γραφτούν στον συγκεκριμένο Όμιλο;

Ειρήνη Δελέγκου, μαθήτρια Ε΄ τάξης: Αν κάποιος ενδιαφέρεται να συμμετέχει στην πρόληψη κι αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών

Ελευθερία Χατζή, μαθήτρια Δ΄ τάξης: και θέλει να  βοηθάει τους συνανθρώπους του που κινδυνεύουν, θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε μέλος του Ομίλου

Ιάσονας Γκεσόπουλος, μαθητής Δ ΄τάξης: Δε θυμίζει καθόλου μάθημα, περνάμε ωραία και μάθαμε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.