Ημερίδα με θέμα: ‘’Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου’’ (φώτο & βίντεο)

Με στόχο την αύξηση του τζίρου και της ανταγωνιστικότητας της αγοράς, το Επιμελητήριο Φλώρινας, ο Δήμος Φλώρινας και ο Εμπορικός Σύλλογος Φλώρινας διοργάνωσαν ενημερωτική ημερίδα με θέμα τα “Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου”. Πρόκειται για μια καινοτόμα δράση του ΕΠΑνΕΚ 2014-2020 που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη διαμόρφωση πεζοδρομίων, αλλαγή βιτρινών –τεντών καταστημάτων και ότι άλλο επηρεάζει στην αισθητική των εξωτερικών χώρων καθώς και άλλες παροχές όπως ελεύθερο internet, λογισμικό κλπ. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης, Θόδωρος Καρυπίδης, φιλοδοξία είναι να ενισχυθεί η οικονομική δραστηριότητα που αναπτύσσεται σε εμπορικές περιοχές και ειδικά στο κέντρο της Φλώρινας, μέσω της συγκεκριμένης δράσης. Για τη Φλώρινα ο προϋπολογισμός φτάνει στο 1.900.000 ευρώ, με ποσοστό χρηματοδότησης 100% και με υλοποίηση των πράξεων έως 36 μήνες από την ένταξη. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως σε κάθε μαγαζί αντιστοιχούν 10.000 ευρώ για παρεμβάσεις. Ωστόσο, για να προχωρήσει η εφαρμογή της δράσης απαιτείται η συμμετοχή του 70% των καταστημάτων της περιοχής παρέμβασης. Σύμφωνα με την πρωτογενή έρευνα της εταιρείας, η δράση αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε μια ακτίνα περίπου δύο χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στις οδούς (σε παρένθεση τα οδικά τμήματα): Μ. Αλεξάνδρου (Τ. Ναούμ – Πουλάκα), Στ. Δραγούμη (Αρριανού – Τ. Ναούμ), Ν. Χάσου (Β. Φιλίππου – Σαρανταπόρου), Λ. Μόδη (Πρεσπών – Καλλέργη), Β. Φιλίππου (Μ. Αλεξάνδρου – Καπετάν Κώττα), Τ. Ναούμ (Μ. Αλεξάνδρου – Ν. Χάσου), Β. Γεωργίου (ποτάμι – Μ. Αλεξάνδρου), Τ. Φουλεδάκη (ποτάμι – Πρεσπών), Πρεσπών (Σ. Κοντογούρη – Τ. Φουλεδάκη), Αμύντα (Τ. Φουλεδάκη – Β. Φιλίππου) και Κ. Κώττα (Λ. Μόδη – Β. Φιλίππου). Στα παραπάνω σημεία έχουν καταγραφεί 437 καταστήματα εκ των οποίων 215 είναι εμπορικά, 105 κενά, 57 υγειονομικού ενδιαφέροντος, 55 υπηρεσίες και 5 δημόσιο. Επιπλέον, υπάρχουν 230 θέσεις στάθμευσης εκ των οποίων προσφερόμενες είναι οι 223, 3 οι ειδικές και 4 παράνομες. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και άλλα σημεία της μελέτης που παρουσίασε ο κ. Καρυπίδης. Σύμφωνα με αυτά, οι κάτοικοι της Φλώρινας καταναλώνουν ένα μέρος του εισοδήματος τους σε αγορές εκτός πόλης (Κοζάνη, Σκόπια κ.α.), αλλά και οι κάτοικοι του Αμυνταίου και των χωριών του νομού επιλέγουν διαρκώς περισσότερο να καταναλώνουν σε άλλες αγορές. Οι δε επισκέπτες της Φλώρινας και των γειτονικών τουριστικών περιοχών δεν έρχονται στη Φλώρινα για να ψωνίσουν. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους φοιτητές, οι οποίοι επιλέγουν τις αγορές των πόλεων της καταγωγής τους για τα ψώνια τους. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας, Σάββας Σαπαλίδης, σημείωσε από την πλευρά τους πως “οι επιχειρηματίες της Φλώρινας δεν έχουν άλλη ευκαιρία. Και αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί για την περιοχή μας”. Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει ενημέρωση δια ζώσης όλων των επιχειρηματιών και ιδιοκτητών των καταστημάτων προκειμένου να συγκεντρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός και να ξεκινήσει η υλοποίηση της δράσης.