Προσβλητικό, υποκριτικό και ανήθικο το Δελτίο τύπου του Θεοδώρου Χατζηπαντελή

Ο «ΠΑΡΑΓΙΟΣ» ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΒΑΝΑΥΣΑ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΩΝ

 

Του Μπάμπη Θ. Τριανταφυλλίδη

 Προσβλητικό, υποκριτικό και ανήθικο χαρακτηρίζεται το δελτίο τύπου του προέδρου της Διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Θεοδώρου Χατζηπαντελή, με το οποίο θεωρεί αναρμόδια την τοπική κοινωνία να ασχοληθεί με τη εξέλιξη και λειτουργία του πανεπιστημίου. «Τα ακαδημαϊκά θέματα είναι ζητήματα ακαδημαϊκού σχεδιασμού»!!! μας επισημαίνει. Πως σκοπός των Φλωρινιωτών είναι η οικονομική διάσταση του πανεπιστημίου. «αντί να μετράει κεφάλια εισαγόμενων, ας φροντίσει να συμβάλλει για τις υποδομές του»!!! τονίζει ο κ. πρόεδρος.

Η καλύτερη υπηρεσία που μπορείτε να προσφέρετε κ. Χατζηπαντελή είναι να παραιτηθείτε εσείς και τα μέλη της Διοικούσας, γιατί αγνοείτε προκλητικά τους φορείς της τοπικής κοινωνίας, αδιαφορείτε για τους πολίτες της και τους χαρακτηρίζετε με απαράδεκτο και προκλητικό τρόπο. Είναι καιρός ο «παραγιός» της Κοζάνης και της Διαμαντοπούλου να μας αφήσει, να εκλεγεί νέα διοικούσα που θα είναι συνεργάσιμη και εναρμονισμένη με τους στόχους, και τις απαιτήσεις των τοπικών κοινωνιών. Γιατί χωρίς Φλώρινα, δεν υπάρχει Δυτική Μακεδονία.  

Η χωρίς ευαισθησία συμπεριφορά του κ. προέδρου, δείχνει ότι δεν είναι «δάσκαλος», δεν έχει καμιά σχέση με την παιδαγωγική. Ο εγωισμός και η αδιαφορία του για τον τόπο μας και τους ανθρώπους του, η παντελής έλλειψη συνεργασίας και επικοινωνίας με τους τοπικούς φορείς, αποδεικνύει ότι  ο κ. Χατζηπαντελής είναι ξένο σώμα  στη Δυτική Μακεδονία, αγνοεί πλήρως την τεράστια πολιτιστική και πνευματική κουλτούρα των Φλωρινιωτών, που αποτελεί το ανάχωμα για την εθνική μας θωράκιση. Γι’ αυτό είναι μικρό το πνευματικό του ανάστημα για να χαρακτηρίζει μ’ αυτόν τον τρόπο τους Φλωρινιώτες.

Η τοπική κοινωνία προσέφερε αγόγγυστα ότι μπορούσε και θεωρούσε χρήσιμο, γιατί θεωρεί το πανεπιστήμιο και τις σχολές του βασικό πυλώνα της ύπαρξης της, γι’ αυτό και είναι στις προτεραιότητες της κάθε φορά. Εσείς κ. Χατζηπαντελή πως αξιοποιήσατε αυτή την προσφορά και τη βούληση των πολιτών και των φορέων; Πως αξιοποιήσατε το κτίριο της Αγίας Όλγας αλλά και τα κτίρια των δημοτικών σχολείων που σας παραχωρήθηκαν; Η αδιαφορία σας τα οδήγησε στην εγκατάλειψη και την φθορά. Αυτή ήταν η προσφορά σας.

Η Φλώρινα, έχει τέτοια επάρκεια κτιριακής υποδομής που μπορεί να στεγάσει και άλλες σχολές πέρα απ’ αυτές που έχει.

Όμως τα σχέδια του κ. Χατζηπαντελή έχουν άλλους στόχους. Θέλει να δείξει καλή συμπεριφορά και ευγνωμοσύνη «στ’ αφεντικά του», σ’ αυτούς που τον τοποθέτησαν πρόεδρο. Θέλει να ενισχύσει την Κοζάνη με σχολές, να σπάσει το Τ.Β.Σ. της Φλώρινας κάνοντας το ασπόνδυλο και μη ελκυστικό, αφού το οικονομικό κομμάτι που έχει ανταπόκριση στην κοινωνία και τους φοιτητές μεταφέρεται στην Κοζάνη. Και όχι μόνο αυτό. Μεταφέρει και σημαντικό αριθμό καθηγητών 8-10 στην Κοζάνη, αποδυναμώνοντας σημαντικά το επιστημονικό προσωπικό των τμημάτων που λειτουργούν στη Φλώρινα, κάνοντας τα τον αδύναμο κρίκο του ΠΔΜ αλλά και να βολευτούν «τα πελατάκια» της Κοζάνης.

Μα αν είναι να είμαστε ο αδύναμος κρίκος του ΠΔΜ, γιατί να μην είμαστε του πανεπιστημίου Μακεδονίας ή του Αριστοτελείου, που το παρελθόν μας διδάσκει ότι μπορούμε να λειτουργούμε καλύτερα και με λιγότερα προβλήματα;

Το πανεπιστήμιο είναι για την κοινωνία και όχι για τους καθηγητές. Γι’ αυτό και η ανάπτυξη του και η δημοκρατική λειτουργία του είναι κυρίως έργο πολιτικό. Οι καθηγητές ας ασχοληθούν πρωτίστως με την έρευνα και το επιστημονικό τους έργο.

κ. πρόεδρε και λοιπά μέλη της διοικούσας επιτροπής του ΠΔΜ, ας είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας και την κοινωνία, επιλέγοντας την ηθική της ευθύνης από την ηθική του σκοπού. Ας επιλέξουμε την πραγματική ανάπτυξη του πανεπιστημίου και όχι τα «τερτίπια» του κ. προέδρου.

Η επιτροπή στήριξης του πανεπιστημίου λέει ναι στην ανάπτυξη του ΠΔΜ με προσθήκη νέων σχολών και τμημάτων, λέει όχι στις καταργήσεις, κατατμήσεις και μεταφορές τους. Και σ’ αυτό έχει την ομόθυμη συμπαράσταση των πολιτών.

Η τοπική κοινωνία είναι αποφασισμένη να στηρίξει τις αποφάσεις της και τα συμφέροντα της με κάθε μορφή αγώνα, χωρίς εκπτώσεις.

 

 

 

 ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΔΜ

«Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ελπίζοντας ότι οι διάφορες αντιδράσεις που έχουν προκύψει σχετικά με το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του να είναι αποτέλεσμα παρανοήσεων και να μην προκύπτουν από άλλες αιτίες, διευκρινίζει τα εξής:

Διαβάζοντας το σχέδιο γίνεται αντιληπτό ότι κανένα τμήμα από τα 6 του Πανεπιστημίου δεν προτείνει (η διοίκηση του Πανεπιστημίου) να κλείσει ή να μειωθεί, ότι όλα προσανατολίζονται ώστε να αποκτήσουν εσωτερική συνοχή και λειτουργικότητα, να διασφαλιστεί η ποιότητα του προγράμματος σπουδών τους -να προκύψει δηλαδή συνολικά ένα Πανεπιστήμιο και όχι δύο ασύνδετες εγκαταστάσεις- και προτείνεται σε αυτόν που αποφασίζει (δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας) η λειτουργία στο τέλος της τετραετίας μιας σχολής Κοινωνικών Επιστημών στην Κοζάνη (όπως άλλωστε υπήρχε στο σχέδιο του 2003) και ο σχεδιασμός της ίδρυσης μιας Σχολής του πρωτογενούς τομέα στη Φλώρινα. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται ήδη η προετοιμασία της ανάδειξης τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών. Ενισχύεται επίσης μέσω της Σχολής Δια-βίου μάθησης η διάχυση εκπαιδευτικών λειτουργιών στο σύνολο της Περιφέρειας.

Ενισχύεται επίσης η διάχυση δραστηριοτήτων των Σχολών στο σύνολο της Περιφέρειας μέσω θεσμών που προβλέπεται να ιδρυθούν. Ήδη δράσεις του ΤΕΕΤ οργανώνονται στην Κοζάνη ενώ τέλος, το «κέντρο για τη δημοκρατία και τη συνεργασία στα Βαλκάνια» που πρόκειται να λειτουργήσει στη Φλώρινα φιλοδοξούμε να αποτελέσει ιδιαίτερο θεσμό ενίσχυσης της συνοχής και της εξωστρέφειας του Ιδρύματος εποπτευόμενο από τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Για το σκοπό αυτό έχει ήδη ιδρυθεί μια επώνυμη έδρα για την διασυνοριακή συνεργασία και την καινοτομία.

Με αυτό τον τρόπο το Πανεπιστήμιο θα αποκτήσει βιώσιμες προοπτικές, θα διασυνδεθούν τα δύο ασύνδετα μέρη του που παρέμειναν από το 2003 σε αυτή την κατάσταση και δεν θα κινδυνεύσει σε άμεσο ή μακρύτερο χρόνο.

Όλα θα πήγαιναν καλύτερα αν ο καθένας έκανε τη δουλειά του σωστά. Τα ακαδημαϊκά θέματα είναι ζητήματα ακαδημαϊκού σχεδιασμού.

Όποιος με ειλικρίνεια θέλει να προσφέρει στο Πανεπιστήμιο αντί να μετράει κεφάλια εισαγόμενων, ας φροντίσει να συμβάλλει για τις υποδομές του και να εκμεταλλευτεί την προστιθέμενη αξία που το Πανεπιστήμιο παράγει, για την ευημερία των πολιτών με τα χρήματα του ελληνικού λαού.

Κοζάνη, 11-12-2012»

 

 

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΔΜ

 «Το μεσο-μακροπρόθεσμο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΠΔΜ: Βασικές κατευθυντήριες γραμμές διαβούλευσης», αναφέρει:

«5. να εξεταστεί η αλλαγή της δομής του τμήματος βαλκανικών σπουδών με πρόταξη του ανθρωπιστικού στοιχείου (ιστορία, γλώσσα και πολιτισμός των βαλκανικών κρατών) και δραστική μείωση του αριθμού των εισακτέων. Βάση για το πρόγραμμα του «Νέου ΤΒΣ» μπορεί να αποτελέσει το υπάρχον πρόγραμμα της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης του τμήματος.

… το ΠΔΜ  πρέπει να αποκτήσει μια σχολή κοινωνικών επιστημών ξεκινώντας από ένα τμήμα διακυβέρνησης (το πρόγραμμα του οποίου μπορεί να υποστηριχθεί από μέρος του προσωπικού του σημερινού τμήματος βαλκανικών σπουδών) και ένα τμήμα καινοτομίας  και ανάπτυξης επιχειρηματικότητας (το πρόγραμμα του οποίου μπορεί να υποστηριχθεί).  Χρειάζονται περίπου 10 θέσεις προσωπικού στην τετραετία που θα λειτουργήσουν   τα δύο αυτά προγράμματα που είναι απολύτως απαραίτητα για να αποκτήσει – μέσω μιας τρίτης Σχολής- συνδετική λειτουργία πανεπιστημίου. Η σχολή αυτή μπορεί να χωροθετηθεί στη Κοζάνη (στο κτηριακό συγκρότημα ΖΕΠ) ή στο ενδιάμεσο μεταξύ Φλώρινας-Κοζάνης (στην Πτολεμαΐδα)σε παραχωρούμενες από το Δήμο εγκαταστάσεις».

Στο χρονοδιάγραμμα των απαραίτητων ενεργειών ο κ. Χατζηπαντελής προτείνει τον «Ιανουάριο-Απρίλιο του 2013, «προετοιμασία νέων προγραμμάτων τμήματος βαλκανικών σπουδών και τμήματος σπουδών διακυβέρνησης. Αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών των υπόλοιπων τμημάτων (όπου απαιτείται)».

-«Οκτώβριος 2013-Μάρτιος 2014, επίλυση ζητημάτων που σχετίζονται με την μετεξέλιξη του τμήματος βαλκανικών σπουδών (π.χ. μετακίνηση καθηγητών προς το τμήμα διακυβέρνησης από τμήματα του ιδρύματος, μέριμνα για την ολοκλήρωση των σπουδών αυτών που φοιτούν με το παλιό πρόγραμμα.

-Σεπτέμβριος 2014, έναρξη λειτουργίας του τμήματος σπουδών διακυβέρνησης. Εφαρμογή νέου προγράμματος του τμήματος βαλκανικών σπουδών και των αναθεωρημένων προγραμμάτων των υπολοίπων…».