Συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη το δημοτικό συμβούλιο Φλώρινας

Υπό την προεδρεία του κ. Μιχάλη Χάτζιου συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη το δημοτικό συμβούλιο Φλώρινας, την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020.

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης ενημέρωσε το σώμα για δύο σημαντικά ζητήματα: την έξαρση των κρουσμάτων κορωνοϊού στον Δήμο Φλώρινας και το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης.

Αναλυτικά ο κ. Δήμαρχος είπε:

Covid 19

“Το τελευταίο διάστημα, ο επιπολασμός της νόσου Covid-19 βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο με βασικό χαρακτηριστικό τη μεγάλη διασπορά.

Αυτό που επιβαρύνει την κατάσταση είναι ένας συνδυασμός: της διάψευσης των προσδοκιών μας ότι θα περάσει γρήγορα και της καθημερινότητας μας που γίνεται συνεχώς και πιο δύσκολη.

Στην ουσία, ό,τι μέχρι πριν από λίγο καιρό αντιμετωπιζόταν ως μία προσωρινή δυσκολία, την οποία μάλιστα αντιμετωπίζαμε με σχετική επιτυχία, σήμερα μετατρέπεται σε μια μονιμότερη συνθήκη που η αντιμετώπιση της δυσκολεύει. Και αυτό αλλάζει τα πάντα.

Τα κρούσματα στον Δήμο μας συνεχώς αυξάνονται, παρά το γενικό απαγορευτικό, προκαλώντας την ανησυχία  όλων μας. Βέβαια, αυτό το ανεβοκατέβασμα στον αριθμό των κρουσμάτων, οφείλεται κυρίως στο ότι το εργαστήριο δεν επεξεργάζεται τα δείγματα την ίδια μέρα.

Πρέπει να κατανοήσουμε όλοι μας  ότι κανείς δεν είναι άτρωτος. Ο κορωνοϊός είναι δίπλα μας και απειλεί την ίδια τη ζωή μας, αγαπημένων μας προσώπων, τους συνανθρώπους μας.

Έχουμε μπροστά μας έναν δύσκολο χειμώνα και θα είναι απογοητευτικό να ξέρουμε πως αν δεν είμαστε πραγματικά πολύ προσεκτικοί, δεν θα γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα.

Στόχος, και ευχή μου είναι αυτή η δύσκολη κατάσταση να μην εξελιχθεί σε τραγωδία και να επανέλθει, σύντομα, η κανονικότητα στη ζωή μας. Όμως,  για να το πετύχουμε απαιτείται να κάνουμε παραχωρήσεις για να προστατέψουμε το μεγάλο αγαθό της υγείας αλλά και την ήδη ευάλωτη και επιβαρυμένη οικονομικά τοπική μας κοινωνία, που δεν αντέχει άλλο. Ήδη το πλήγμα που έχει δεχθεί είναι τεράστιο.

Είναι φυσιολογικό μετά από 7 μήνες να υπάρχει κόπωση αλλά αυτό δεν πρέπει να μας οδηγεί στην άρνηση εφαρμογής των κανόνων προστασίας μας.

Η καθεμία και ο καθένας από εμάς πρέπει να επιδείξει την πιο υπεύθυνη συμπεριφορά του. Είναι ώρα προσωπικής και συλλογικής ευθύνης. Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

Είναι υποχρέωση μας να τηρούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της πολιτείας, διότι η κατάσταση είναι έκρυθμη και τα δύσκολα είναι μπροστά μας. Εξοικείωση με τον κίνδυνο δεν νοείται. Προτεραιότητα όλων μας θα πρέπει να είναι η αποτροπή ταχείας εξάπλωσης του κορωνοϊού, ώστε να μην υπερφορτωθεί το ήδη επιβαρυμένο σύστημα υγείας.

Αποδείξαμε, το 7μηνο που πέρασε, ότι έχουμε μεγάλες εσωτερικές δυνάμεις και αντοχές. Δείξαμε, έστω και με στοιχεία χαλαρότητας, τον καλύτερό μας εαυτό. Κι αυτό μας εξοπλίζει με πρόσθετο κουράγιο να συνεχίσουμε τη μάχη. Σε αυτό το διαμορφωμένο περιβάλλον, δεν χρειάζεται ούτε πανικός αλλά ούτε και εφησυχασμός.

Η δημοτική αρχή παρακολουθώντας τις εξελίξεις βρίσκεται δίπλα στους δημότες προσαρμόζοντας τις δράσεις της στις ανάγκες τους και λαμβάνοντας όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας και εξυπηρέτησης τους.

Πρώτη θέση, βέβαια, στις δράσεις αυτές έχουν οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που υφίστανται τις συνέπειες της πανδημίας από τη δική τους, λιγότερο ευνοημένη και άρα περισσότερο ευαίσθητη θέση.

Επιγραμματικά θα αναφέρω ότι γίνονται απολυμάνσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, κοινόχρηστων και μη, οι υπηρεσίες του Δήμου λειτουργούν με τηλεφωνικά ραντεβού ή μέσω e-mail, τα υγειονομικά μέτρα τηρούνται από όλους τους υπαλλήλους του Δήμου, γενικότερα προσπαθούμε να κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε να δώσουμε και το καλό παράδειγμα, αλλά και να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα μέσα στις υπηρεσίες μας τα οποία δυστυχώς κάποιο διάστημα μας βασάνισαν.

Θα πρέπει επίσης να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου μας και όλων των υγειονομικών φορέων, γιατί με αυταπάρνηση ασκούν το έργο τους κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και βάζοντας στην άκρη τη δικιά τους ασφάλεια. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος, όπως και στο πρώτο κύμα της πανδημίας θα είναι κοντά τους και θα προσπαθήσουμε πάλι, να προμηθευτούμε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό για να τον προσφέρουμε στο νοσοκομείο, ώστε να συνδράμουμε στο έργο τους.

Σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης

Δυστυχώς η απολιγνιτοποίηση, γίνεται μέσα σ’ ένα ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, βάσει του ψηφισθέντος ΕΣΕΚ, και του μεγέθους των απαιτούμενων αλλαγών που θα πρέπει να υλοποιηθούν στις λιγνιτικές περιοχές. Το σχέδιο δίκαιης μετάβασης αποτελεί μια προσανατολισμένη προσέγγιση για την ανάπτυξη ενός νέου κοινωνικο-οικονομικού μοντέλου, περιλαμβάνοντας τους κύριους άξονες της αντιμετώπισης των επιπτώσεων.

Φιλοδοξεί να ανατρέψει κατεστημένα που δομήθηκαν, επί δεκαετίες, πάνω στη μεγάλη εξάρτηση από τον λιγνίτη, στην απόλυτη εστίαση στις σχετικές με αυτόν δραστηριότητες, και στην παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος για την επόμενη ημέρα.

Είναι μια πρώτη εικόνα, για το τι μέλλει γενέσθαι στην περιοχή μας μετά το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων.

Αποτελεί το πρώτο βήμα που μας οδηγεί πλέον στην μεταλιγνιτική εποχή, που παρέχει γενικότερες κατευθύνσεις που θα πρέπει μέσα από την υιοθέτηση των προτάσεων μας να αποτελέσει την γέφυρα που θα μας βοηθήσει να περάσουμε στην μετά – λιγνίτη εποχή.

Περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες ιδέες που χρειάζονται προσαρμογή στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε Δήμου. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Τα έργα που θα υλοποιηθούν θα πρέπει να είναι προϊόν ουσιαστικού διαλόγου που θα προκύψει από τις δικές μας προτάσεις και από την αξιολόγηση των επιχειρηματικών προτάσεων επένδυσης που έχουν ή θα κατατεθούν, ώστε να χωροθετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος των τοπικών μας κοινωνιών.

Αυτό που είναι αναγκαίο για μια ομαλή μετάβαση του Δήμου μου στην νέα μετα-λιγνίτη εποχή είναι ένα μείγμα δραστηριοτήτων που θα περιλαμβάνουν την υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα, την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, την ανάπτυξη της ΒΙ.ΠΕ. (Βιομηχανική Περιοχή) τη στήριξη της καινοτομίας μέσω του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, την υποστήριξη της εξωστρέφειας των τοπικών μας επιχειρήσεων, την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων κ.λπ. Θα πρέπει να προσέξουμε το νέο αναπτυξιακό μας μοντέλο να είναι βιώσιμο, ώστε να αποφύγουμε τη λογική της «μονοκαλλιέργειας», που μπορεί κάποιες φορές να έχει αποτελέσματα, αλλά σε βάθος χρόνου μπορεί να είναι καταστροφική.

Σε αυτή την προσπάθεια δεν περισσεύει κανείς καθώς η αλλαγή πλεύσης στις λιγνιτικές περιοχές είναι μια δύσκολη υπόθεση.

Σήμερα, αναζητούνται επειγόντως βραχυπρόθεσμες λύσεις άμεσης εφαρμογής για να αποφευχθεί η πληθυσμιακή συρρίκνωση της περιοχής, η «απονεύρωση» της κοινωνίας από το πλέον δυναμικό της τμήμα, τους νέους ανθρώπους.

Απαιτείται δραστική προσπάθεια για να ξεπεραστεί η ανεπάρκεια στις υποδομές, να αντιμετωπιστεί η γραφειοκρατία, να επιτευχθεί ισχυρός συντονισμός.

Για να πετύχει το όλο εγχείρημα εκτός της απαιτούμενης πολιτικής βούλησης, που θεωρώ δεδομένη, πρέπει να εξασφαλιστούν όσο το δυνατό περισσότεροι οικονομικοί πόροι αφού το κόστος της μετάβασης στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο είναι μεγάλο.

Με στόχο μια δίκαιη μετάβαση, ο Δήμος Φλώρινας κατέθεσε τις παρακάτω προτάσεις:

  1. Την αλλαγή του χρονοδιαγράμματος απολιγνιτοποίησης, την προσαρμογή του στα νέα δεδομένα και τον συσχετισμό του με την απολιγνιτοποίηση σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.
  2. Την άμεση εκπόνηση ενός Ειδικού Χωρικού Σχεδίου που θα καθορίζει τις χρήσεις γης. Το Σχέδιο αυτό θα πρέπει να απαντά στα ζητήματα της αποκατάστασης εδαφών, το οποίο αποτελεί άλλωστε αυτονόητη υποχρέωση της ΔΕΗ, καθώς και της επαναπόδοσης των εδαφών αυτών στις τοπικές κοινωνίες.
  3. Την θέσπιση ενός πλέγματος φορολογικών απαλλαγών και διευκολύνσεων που θα περιλαμβάνει και μείωση του ΦΠΑ ώστε να γίνει ανταγωνιστική η τοπική μας αγορά και να σταματήσει η αιμορραγία προς τις γείτονες χώρες, την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, την επιδότηση της απασχόλησης και της επανακατάρτισης, την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας.
  4. Την αξιοποίηση των λιγνιτικών κοιτασμάτων για εξωηλεκτρικές χρήσεις (αεριοποίηση του λιγνίτη για παραγωγή πολυμερών και συνθετικών καυσίμων, εξαγωγή σπανίων γαιών από τον λιγνίτη, χρήση λιγνίτη για φίλτρα καθαρισμού και παραγωγή ενεργού άνθρακα, παραγωγή προϊόντων με βάση τα ανθρακονήματα από λιγνίτη, παραγωγή οργανοχημικών λιπασμάτων και εδαφοβελτιωτικών από λιγνίτη).
  5. Την στήριξη παραγωγής πράσινης ενέργειας από ΑΠΕ (Φ/Β σε άγονες εκτάσεις, μικρά υδροηλεκτρικά έργα, γεωθερμία).
  6. Την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων υποδομής όπως είναι ο Ε65, ο άξονας Νίκη – Φλώρινα – Κοζάνη(Α27), οι δρόμοι Φλώρινα – Πισοδέρι – Πρέσπα, Φλώρινα – Υδρούσα – Νυμφαίο και Φλώρινα-Μελίτη-Σκοπός- Χιονοδρομικό Βόρα.
  7. Την σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας μέσω του δήμου Φλώρινας με Κορυτσά και Μοναστήρι, σύμφωνα με τον εθνικό σχεδιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και την σύνδεση της Φλώρινας με την ΒΙΠΕ.
  8. Την αξιοποίηση του υδάτινου και λιμναίου πλούτου ως υδατοδρόμια.
  9. Την ενίσχυση των υποδομών υγείας πρώτου, δεύτερου και τρίτου βαθμού, που θα καθιστούν τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας ελκυστικό προορισμό με υψηλό επίπεδο συνθηκών ζωής.
  10. Την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με την ολοκλήρωση όλων των κτιριακών υποδομών του, την ενίσχυση του με πόρους, την σύνδεση της εφαρμοσμένης έρευνας με την παραγωγή και την πραγματική οικονομία, την συμμετοχή του στην επανεκπαίδευση και επανακατάρτιση του εργατικού δυναμικού της περιοχής μας που επηρεάζεται από τη ραγδαία απολιγνιτοποίηση, την δημιουργία Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας με προσανατολισμό στον τομέα νέων μορφών ενέργειας φιλικών προς το περιβάλλον και τη νανοτεχνολογία, την ανάπτυξη ερευνητικού κέντρου αγροδιατροφής.
  11. Τον εκσυχρονισμό του πρωτογενή τομέα, ώστε να αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της περιοχής, μέσω της αναδιάρθρωσης καλλιεργειών, την ανάπτυξη νέων καλλιεργειών και την σύνδεση της παραγωγής (καθετοποίηση) με την εμπορία, τη μεταποίηση και προώθηση.
  12. Την ολοκλήρωση των μεγάλων αρδευτικών έργων του Δήμου, την ολοκλήρωση της αγροτικής οδοποιίας, την ηλεκτροδότηση και αδειοδότηση των αγροκτηνοτροφικών επιχειρήσεων, την προστασία των επώνυμων αγροδιατροφικών προϊόντων της περιοχής.
  13. Την στήριξη του τουριστικού προϊόντος μέσα από την αξιοποίηση των μοναδικών αποθεμάτων φυσικού, ιστορικού και πολιτιστικού πλούτου. Την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός, ο οικοτουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο γεωτουρισμός, ο τουρισμός της περιπέτειας.
  14. Την υλοποίηση προγράμματος «Εξοικονομώ», με ενισχυμένη επιδότηση, για το σύνολο των δημοσίων και ιδιωτικών κτιρίων του Δήμου με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας και την κινητοποίηση της τοπικής οικονομίας μέσω της ενεργοποίησης σημαντικού αριθμού επαγγελμάτων που εμπλέκονται στη διαδικασία των σχετικών επενδύσεων.
  15. Την θέσπιση πρόσθετων κινήτρων για δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων με συμμετοχή πολιτών και αυτοδιοίκησης.

Με γνώση πως οι εμβληματικές ιδιωτικές επενδύσεις δεν μπορούν να ξεκινήσουν από το 2021, με αποτέλεσμα να είναι εντελώς ανέφικτη η άμεση δημιουργία θέσεων εργασίας από την υλοποίησή τους, στο πλαίσιο της διαβούλευσης και της κατάρτισης του «Ειδικού Μεταβατικού Προγράμματος για την Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2020-2023», και με στόχο την αναβάθμιση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την προώθηση της απασχόλησης, κατατέθηκαν και οι παρακάτω προτάσεις δράσεων:

  • Ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών κτιριακών συγκροτημάτων.
  • Αναβάθμιση υποδομών Δήμου Φλώρινας.
  • Δημιουργία Αθλητικού Προπονητικού Κέντρου.
  • Τουριστική και εμπορική αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου της πόλης της Φλώρινας.
  • Ψηφιακές Δράσεις & Δημιουργία e-Πύλης Πολιτισμού.
  • Υλοποίηση & Θεσμοθέτηση Πολιτιστικού Φεστιβάλ Φλώρινας.
  • Αναβάθμιση παραδοσιακών οικισμών ευρύτερης περιοχής του Δήμου Φλώρινας.
  • Αναβάθμιση προσβασιμότητας χιονοδρομικού κέντρου Βίγλας – Πισοδερίου μέσω Αλώνων με τελεφερίκ.
  • Αναβάθμιση αστικής κινητικότητας (ΑΜΕΑ) και μεταφορικού έργου Δήμου Φλώρινας.
  • Αποκατάσταση προσόψεων διατηρητέων κτισμάτων του Δήμου Φλώρινας.
  • Αξιοποίηση γεωθερμικών πεδίων του Δήμου”.
  • Άμεση έναρξη αποκατάστασης εδαφών των ορυχείων, για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για να συγκρατηθεί ο πληθυσμός στον τόπο του και να μειωθεί η ανεργία.
  • Κατασκευή δικτύου Φυσικού Αερίου στην πόλη της Φλώρινας καθώς και σε Δημοτικές μας Κοινότητες”.

Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν οι επικεφαλής των παρατάξεων, καθώς και δημοτικοί σύμβουλοι. Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα και επισημάνσεις ο Δήμαρχος Φλώρινας ανέφερε:

“Στόχος της δημοτικής αρχής είναι πάντα να αξιοποιεί οποιοδήποτε χρηματοδοτικό εργαλείο υπάρχει, είτε αυτό είναι από τα χρήματα που θα έρθουν για την απολιγνιτοποίηση, είτε είναι χρήματα μέσα από τα προγράμματα της Περιφέρειας, είτε είναι από ευρωπαϊκά προγράμματα. Άρα ο στόχος μας είναι συγκεκριμένος. Το που κατατίθεται η κάθε πρόταση, είναι ανάλογο της πρόσκλησης που θα βγει.

Είναι πολύ ευχάριστο που ο κ. Κωνσταντινίδης είπε και το δείχνει κιόλας ότι συμπορευόμαστε και ότι είναι αρωγοί στην προσπάθεια αυτή. Είναι καλό να είμαστε έτσι γιατί μόνο διεκδικώντας όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο για τους συνδημότες μας. Άλλωστε αυτός είναι ο στόχος μας.

Οι προτάσεις που έγιναν για το Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης είναι προτάσεις που βρίσκονται μέσα σε μια δυναμική διαδικασία. Όπως ξέρετε και το ΕΒΕ και το Εργατικό Κέντρο έχουν τις δικές τους προτάσεις. Θα συγκεντρωθούν και θα σταλούν όλες μαζί και από τη μεριά του Δήμου και από τη μεριά της Περιφέρειας. Συνέχεια προστίθενται προτάσεις ανάλογα με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν.

Για τη συνεδρίαση δια ζώσης, ευχή ήταν να γίνει. Ήταν και στις προθέσεις της δημοτικής αρχής να κάνουμε μία δια ζώσης συνεδρίαση για να συζητήσουμε τις προτάσεις. Δεν είναι αργά. Το Σχέδιο βγήκε σε δημόσια διαβούλευση κυρίως για φυσικά πρόσωπα. Όσοι ήθελαν να καταθέσουν προτάσεις, όπως ο κ. Παπαγρηγορίου, θα μπορούσαν να τις καταθέσουν. Από ‘κει και πέρα, οι δήμοι καταθέτουν τις προτάσεις κατευθείαν στο υπουργείο και συζητάμε με το υπουργείο.

Ξαναλέω, είναι δυναμική διαδικασία, αλλάζουν οι προτάσεις, μετακινούνται από πρόγραμμα σε πρόγραμμα, επομένως δε μπορούμε να λέμε αυτήν τη στιγμή ότι κάτι δεν εξελίσσεται όπως πρέπει.

Απάντηση σε κ. Μπαρδάκα

Κύριε Μπαρδάκα, μου κάνει εντύπωση που δεν βλέπετε αυτά που γίνονται. Λέτε ότι δεν πλύθηκαν οι κάδοι. Μα δε μιλάμε για πλύσιμο κάδων. Μιλάμε για απολύμανση χώρων και κάδων. Και γίνονται όπως τα λέει ακριβώς το δελτίο τύπου. Δε ξέρω τι εννοείτε εσείς και πως θα μπορούσε να γίνει, γιατί και το σχόλιο σας στο facebook ήταν ειρωνικό. Κάθε άλλο παρά καλή διάθεση συνεργασίας έχετε απ’ ότι κατάλαβα.

Από ‘κει και πέρα, όπως είπα και στην αρχή, ο δήμος και στις απολυμάνσεις είναι μπροστά τόσο σε ιδιωτικά κτίρια, όσο και σε δημόσιες υπηρεσίες. Προσπαθούμε να καλύψουμε μάλιστα και υπηρεσίες οι οποίες δεν είναι της άμεσης ευθύνης μας.

– Στις ερωτήσεις που κάνετε, αν πραγματοποιούνται καθημερινά απολυμάνσεις σε όλους τους πολυσύχναστους χώρους κλπ. Αυτό απαντήθηκε και μέσα από τα δελτία τύπου και το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο γίνονται.

– Όργανα θερμομέτρησης έχουν δοθεί σε όλα τα σχολεία από τις αρχές Σεπτεμβρίου, πριν ανοίξουν. Επίσης, το ίδιο έγινε και με αντισηπτικά και με μάσκες, τις οποίες έστειλε το υπουργείο.

– Το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι” λειτουργεί και μάλιστα λειτουργεί διευρυμένα. Δηλαδή, έχουμε περισσότερο προσωπικό και προσπαθούμε να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ηλικιωμένους και μη, θα ‘λεγα όσες ευπαθείς ομάδες έχουν ανάγκη. Αυτό γίνεται και από κανέναν δεν υπάρχει κάποιο παράπονο ότι έχει μείνει έξω από την αρωγή του Δήμου Φλώρινας.

– Διακοπές σε λογαριασμούς ύδρευσης δε γίνονται, ούτε θα γίνουν όσο διαρκεί η πανδημία. Παρόλα αυτά, καλό είναι αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν και να πληρώσουν τους λογαριασμούς, γιατί η ΔΕΥΑΦ είναι μια υπηρεσία που πρέπει να ανταποκριθεί και στα έξοδα της.

– Σχετικά με την παρακολούθηση της πανδημίας μέσω των λυμάτων, είμαστε σε συνεργασία με εργαστήριο της Αθήνας, και όπως είχε ανακοινωθεί και σε δελτίο τύπου, είχα πει ότι η τελευταία μέτρηση που έγινε γύρω στις 16 Νοεμβρίου ήταν επιβαρυμένη. Δηλαδή, έδειχνε με τον μαθηματικό τύπο που χρησιμοποιούν, γύρω στα 250 ενεργά κρούσματα.

– Για τη στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων είχαμε πάρει στο πρώτο κύμα της πανδημίας συγκεκριμένα μέτρα. Τα ίδια μέτρα ισχύουν και τώρα για όλες τις επιχειρήσεις. Προφανώς και είμαστε δίπλα, είμαστε σε διαρκή συνεργασία με το Εργατικό Κέντρο και το ΕΒΕ και προσπαθούμε να λύσουμε τα όποια προβλήματα υπάρχουν. Πράγματι η τοπική αγορά πλήττεται, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα. Η δύσκολη οικονομική κατάσταση έχει επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο. Ο Δήμος από την μεριά του προσπαθεί και θα κάνει ότι είναι δυνατόν.

– Τα 224.000 ευρώ που έχουν έρθει είναι χρήματα για τον covid και προφανώς θα αξιοποιηθούν εκεί που πρέπει, ώστε οι δράσεις του δήμου να έχουν την αποτελεσματικότητα που πρέπει.

– Είχατε κάνει παλιότερα και μια ερώτηση για τους αθλητικούς συλλόγους και αν τους επιχορηγούμε. Όπως γνωρίζετε, όταν βγαίνει ένα ΦΕΚ ακολουθούν οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι. Αυτή τη στιγμή γίνεται μέσω του “Πέλοπα”, ενός συστήματος του υπουργείου Αθλητισμού, η καταγραφή των συλλόγων που τηρούν τις προϋποθέσεις και στη συνέχεια, με βάση αυτό το μητρώο που δημιουργείται στο υπουργείο, θα γίνονται και οι χρηματοδοτήσεις και πάντα μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Αθλητισμού. Άρα προφανώς και είναι στη διάθεσή μας να βοηθήσουμε τους συλλόγους, απλά οι σύλλογοι θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις.

– Για τις θέσεις στο Πανεπιστήμιο. Προκηρύχτηκαν οι θέσεις, είναι 10, ανάλογα με τα κενά που υπήρχαν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Ότι κενό υπάρχει θα καλυφθεί και εδώ. Είναι μία διαδικασία που είμαστε σε εγρήγορση, αν χρειαστεί να επέμβουμε θα το κάνουμε για να στηρίξουμε το Πανεπιστήμιο, που είναι ο μεγαλύτερος αναπτυξιακός παράγοντας στην περιοχή.

Απάντηση σε κ. Παπαγρηγορίου

Κύριε Παπαγρηγορίου πάντα με την καλή κουβέντα. Σας ευχαριστούμε. Δείχνετε την καλύτερη διάθεση προς την δημοτική αρχή. Όπως είπατε, κάποιοι δήμοι κάνουν κάποια πράγματα. Από αυτά που κάνουν, ποια δεν κάνουμε εμείς; Την τηλεϊατρική, την οποία δεν είχε τη δυνατότητα να την κάνει ο δήμος, αλλά υπάρχει ένα εθνικό σύστημα το οποίο μπορεί να βοηθήσει; Βοηθάμε τις ευπαθείς ομάδες μέσα από το “Βοήθεια στο Σπίτι” αλλά και με γιατρούς, οι οποίοι εθελοντικά ασχολούνται με τέτοιες περιπτώσεις. Σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσω τους εθελοντές ιατρούς, οι οποίοι συνδράμουν το “Βοήθεια στο Σπίτι” και εύχομαι το παράδειγμα τους να το ακολουθήσουν και άλλες ειδικότητες.

– Γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης έχει το νοσοκομείο μας. Υπάρχει και το Κέντρο Συμβουλευτικής του Δήμου, όπου υπάρχει ψυχολόγος και μπορούν να απευθύνονται όσοι έχουν ανάγκη από αυτήν τη στήριξη.

– Σε ότι έχει να κάνει με τις απολυμάνσεις, υπήρξε μία ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία για απολυμάνσεις χώρων του δήμου. Έγινε με προσκλήσεις προς όλους και επιλέχτηκε η συμφερότερη όλων. Άλλωστε και εσείς σαν αντιπολίτευση αυτό ζητάτε. Η εταιρεία που πήρε τον διαγωνισμό ήταν από την Αθήνα και συνεργάζεται με μια εταιρεία της Κοζάνης.

Εκτός ημερήσιας διάταξης συζητήθηκε ένα θέμα:

  1. “Ανάθεση για υλοτομία ατομικών αναγκών Πρώτης σε ΔΑΣΕ”.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

Ακολούθησε η συζήτηση των θεμάτων ημερήσιας διάταξης:

  1. «Απαγόρευση βοσκής στο δημοτικό δάσος κοινότητας Πρώτης» με εισηγητή τον κ. Δημήτριο Θεοφανίδη, Αντιδήμαρχο Φλώρινας, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση του Δρ. Ιωάννη Μουντούση, Προϊσταμένου Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Εκμίσθωση για υλοτομία των συστάδας 1α του Δημοτικού δάσους Άνω Κλεινών» με εισηγητή τον κ. Δημήτριο Θεοφανίδη, Αντιδήμαρχο Φλώρινας, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση του Δρ. Ιωάννη Μουντούση, Προϊσταμένου Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Τροποποίηση πίνακα υλοτομίας – Εκμίσθωση για υλοτομία του υπολοίπου της συστάδας 3δ του Δημοτικού δάσους Πολυποτάμου» με εισηγητή τον κ. Δημήτριο Θεοφανίδη, Αντιδήμαρχο Φλώρινας, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση του Δρ. Ιωάννη Μουντούση, Προϊσταμένου Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Αντικατάσταση μέλους Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Δήμου Φλώρινας, λόγω παύσης της ιδιότητας» με εισηγητή τον κ. Νικόλαο Γρηγοριάδη, Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Μεταβολές Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2021-2022» με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Χατζητιμοθέου, Δημοτικό Σύμβουλο και Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Μεταβολές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2021-2022» με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Χατζητιμοθέου, Δημοτικό Σύμβουλο και Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Έγκριση της απόφασης 73/2020 του Δ.Σ. της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Φλώρινας η οποία αφορά στην ανάθεση διαχειριστικού ελέγχου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Φλώρινας οικονομικού έτους 2019» με εισηγητή τον κ. Παναγιώτη Νώτα, Δημοτικό Σύμβουλο και Πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Εκμίσθωση αγρών στις Κοινότητες Παπαγιάννη, Κλαδοράχης, Κολχικής του Δήμου Φλώρινας» (σχετ. η υπ’ αριθ. 51/2020 απόφαση Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δήμου Φλώρινας) με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Γιαννάκη, Δήμαρχο Φλώρινας και Πρόεδρο Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Σχετικά με την καθιέρωση 24ωρης λειτουργίας καθώς και λειτουργίας τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες των υπηρεσιών της Διεύθυνσης Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Περιβάλλοντος του Δήμου Φλώρινας (άρθρο 36 παρ.3 Ν.3584/07) για το έτος 2021» (σχετ. η υπ’ αριθ. 53/2020 απόφαση Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δήμου Φλώρινας) με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Γιαννάκη, Δήμαρχο Φλώρινας και Πρόεδρο Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Λήψη απόφασης για επέκταση δικτύου Φ.Ο.Π.». (σχετ. η υπ’ αριθ. 55/2020 απόφαση Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δήμου Φλώρινας) με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Γιαννάκη, Δήμαρχο Φλώρινα και Πρόεδρο Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Έγκριση ίδρυσης Α. Γραφείου Εθελοντισμού και Β. Δικτύου Εθελοντών του Δήμου Φλώρινας» με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Γιαννάκη, Δήμαρχο Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Μειοψήφησε ο δημοτικός σύμβουλος κ. Θεόδωρος Τορλαχίδης.

  1. «Ψήφιση κανονισμού λειτουργίας και συγκρότηση Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας των Φύλων του Δήμου Φλώρινας» με εισηγητή τον κ. Ηλία Μούλελη, Αντιδήμαρχο Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

  1. «Ψήφιση κανονισμού παραχώρησης χρήσης σχολικών γυμναστηρίων – Αιθουσών πολλαπλών χρήσης – Αιθουσών εκδηλώσεων – Σχολικών χώρων γενικά του Δήμου Φλώρινας» με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Χατζητιμοθέου, Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Μειοψήφησαν οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Θεόδωρος Τορλαχίδης και Γιώργος Αντωνιάδης.

  1. «Ορισμός Μελών για την Σύσταση και Συγκρότηση Ομάδας Εργασίας για την διεκδίκηση της αλλαγής του Φορέα Διοίκησης και Διαχείρισης των ΒΙΠΕ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας» με εισηγητή τον κ. Βασίλειο Γιαννάκη, Δήμαρχο Φλώρινας.

Το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.