Γιάννης Αντωνιάδης: Στήριξη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας τώρα – τα πανεπιστήμια στους φοιτητές και όχι στους μπαχαλάκηδες

3/2/2021, Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ομιλία του βουλευτή Φλώρινας Γ. Αντωνιάδη στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» 

 

Κύριε Πρόεδρε σας ευχαριστώ. Κατ’ αρχάς να ευχηθώ και εγώ με τη σειρά μου, καλή επιτυχία στην άσκηση των καθηκόντων σας και θα προσπαθήσω να είμαι συνεπής με το χρόνο.

Κατ’ αρχάς να πω εκ προοιμίου, ότι το νομοσχέδιο αυτό όντως συμβάλλει στην αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και στην προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Βεβαίως δεν μπορώ να μείνω όμως αδιάφορος με όλα αυτά τα βαριά τα οποία ακούστηκαν μέσα στην ελληνική Βουλή και δεν μπορούμε να τα αφήσουμε να αιωρούνται στους αιθέρες. Ακούστηκαν βαριές εκφράσεις για «Όργουελ», για «λουδοβίκια αντίληψη», για «Ερντογάν», ακούσαμε τώρα στο τέλος, για Αστυνομία η οποία χρησιμοποιείται για κάθε λύση, στην προηγούμενη συνεδρίαση, ότι η Νέα Δημοκρατία πολεμά τη Δημοκρατία και ότι η Νέα Δημοκρατία έχει δυσανεξία με τη Δημοκρατία και τα ακούσαμε αυτά από την Αξιωματική Αντιπολίτευση, όταν η Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- το νιώσαμε στο πετσί μας επί πέντε χρόνια- ασκούσε λογοκρισία στους πάντες και στα πάντα. Επί πέντε χρόνια προσπαθούσε να ελέγξει κάθε μορφής εξουσίας, τα ΜΜΕ, τις ανεξάρτητες Αρχές, τη δικαστική εξουσία και τα πάντα.«Έκανες κριτική για τα εθνικά θέματα», ήσουν εθνικιστής, «έκανες κριτική για τη μεταναστευτική πολιτική», ήσουν ρατσιστής, έκανες διάφορες άλλες κριτικές, σε στοχοποιούσαν παντού και σήμερα αυτοοανακηρύχθηκαν τιμητές των πάντων και έρχονται να λογοκρίνουν τους πάντες και τα πάντα.

Αυτό όμως, το οποίο «βγάζει μάτι», θα έλεγα, είναι ότι προσπαθούν επί σειρά ετών και τους τελευταίους μήνες, να οικειοποιηθούν οτιδήποτε δημόσιο και εν προκειμένω, το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Αυτό για το οποίο δεν έχουν βάλει ούτε μια καρφίτσα. Αυτό για το οποίο η Νέα Δημοκρατία επί δεκαετίες έκανε τα πάντα, με νέα κτήρια, με εξοπλισμούς, με δημιουργία Τμημάτων ανά την επικράτεια, με διορισμούς εκπαιδευτικών, βοηθών, εξοπλισμών και όλων αυτών των πάντων.

Εγώ, αυτό το οποίο έχω να πω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ότι πρέπει επιτέλους να καταλάβει Αξιωματική Αντιπολίτευση, ότι η προπαγάνδα αυτή δεν πείθει κανέναν. Ο τόπος έχει ανάγκη από εποικοδομητικές προτάσεις και ο πολιτικός κόσμος και η κοινωνία. Όσο δεν το κάνουν θα παραμένουν στο περιθώριο της πολιτικής και κανείς δεν θα ασχολείται με την Αξιωματική Αντιπολίτευση.

Έρχομαι τώρα στο νομοσχέδιο. Κατ’ αρχάς, θέλω να κάνω μερικές επισημάνσεις οι οποίες έχουν άμεση σχέση με το νομοσχέδιο. Χρειάζεται, κυρία Υπουργέ, μια περαιτέρω αποσαφήνιση, γιατί και εμείς γίναμε δέκτες κάποιων παράπονων επειδή δεν το κατάλαβαν, για τους εν ενεργεία φοιτητές. Νομίζουν ότι έχουν μόνο δύο χρόνια πέραν των τεσσάρων. Πολύ καλά κάνετε και δίνετε άπλετο χρόνο για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους,  γιατί όταν μπήκαν ήξεραν ότι μπορεί να έχουνε 10 και 20 χρόνια για να πάρουν το πτυχίο, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν προβλήματα λόγω κορονοϊού και στα εργαστήρια και στην πρακτική άσκηση, όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν προβλήματα βιοποριστικά, κανένας δεν αναφέρθηκε απαξιωτικά στους «αιώνιους» φοιτητές, ξέρουμε ότι υπάρχουν και κοινωνικοί λόγοι και βιοποριστικοί λόγοι και γι’ αυτό το λόγο αυτοί οι φοιτητές και οι σημερινοί πολίτες βέβαια, δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Με τον άπλετο χρόνο τον οποίο δίνετε και ο οποίος είναι τουλάχιστον τέσσερα επιπλέον χρόνια, θα έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Επίσης, υπάρχει ένα σοβαρό πολιτικό και κοινωνικό θέμα με όλους τους φτωχούς συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους εξαιτίας των ακριβών ενοικίων. Σ’ αυτό, δεν πρέπει να αδιαφορούμε. Δεν είναι άμεσο θέμα βεβαίως, του Υπουργείου Παιδείας αλλά στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, δεν μπορεί ένας φτωχός γονέας των 800 ευρώ να πληρώνει 400 ευρώ ενοίκιο για μια γκαρσονιέρα ή για ένα στούντιο και αναγκαστικά το παιδί του δεν μπορεί να σπουδάσει. Υπάρχει λύση; Να τη βρούμε. Ενδεχομένως να είναι λύση- λέω ενδεχομένως- η μείωση του αριθμού των εισακτέων, ειδικά στις μεγάλες πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να μπορέσουν έτσι να υπάρχουν περισσότερα σπίτια, να «πέσουν» τα νοίκια και να μπορέσουν και οι φτωχοί να μη σταματούν τις σπουδές των παιδιών τους.

Επίσης, σημαντικό είναι με αυτή την μείωση του αριθμού των εισακτέων στις δύο μεγάλες πόλεις, ότι έτσι θα «ανακουφιστούν» και τα Πανεπιστήμια τα περιφερειακά όπως είναι αυτό της Δυτικής Μακεδονίας. Ξέρω ότι έχετε δηλώσει ρητά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κυρία Υπουργέ ότι θα το στηρίξετε. Θα δούμε πώς θα «περπατήσει» το νομοσχέδιο και ότι είστε διατεθειμένοι και στις υποδομές, και στον εξοπλισμό, και διορισμό προσωπικού και εάν χρειαστεί να στηρίξουμε τα υπάρχοντα Τμήματα για να βοηθήσουμε τα περιφερειακά Πανεπιστήμια.

Επίσης, ένα άλλο πολύ σημαντικό είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα. Να ξέρει, κυρία Υπουργέ, ο υποψήφιος φοιτητής για το κάθε Τμήμα αν υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα, ποιες υποδομές, τι περιλαμβάνει, αν είναι μόνιμοι καθηγητές. Βεβαίως υπάρχουν πληροφορίες αλλά να υπάρχουν κάποια σταθερά για το κάθε Τμήμα, ώστε να υπάρχει εικόνα στους ψηφοφόρους και τους υποψήφιους φοιτητές.

Για το νομοσχέδιο, επειδή έχουν ειπωθεί τα περισσότερα, είναι πολύ σημαντικό το ότι εισάγεται η ελάχιστη βάση. Τι κάνει; Προασπίζει το κύρος του Πανεπιστημίου και βελτιώνει το επίπεδο σπουδών. Όλοι ξέρουμε ότι ζούμε σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αύριο θα έρθει η αξιολόγηση και αυτά τα Τμήματα που φαίνεται ότι σήμερα τα προστατεύουμε θα τα κλείσει από μόνη της η αξιολόγηση. Η συμπλήρωση αυτού του τρόπου του μηχανογραφικού κάνει τους φοιτητές πιο δημιουργικούς. Και, βεβαίως, για τους αιώνιους φοιτητές – είπαμε ότι δεν είναι απαξιωτικός ο όρος- δίνεται ο άπλετος χρόνος για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Κλείνω με το θέμα του Πανεπιστημιακού Ασύλου, το οποίο έχει καταργηθεί. Όντως με αυτό το νομοσχέδιο προασπίζεται την ασφάλεια του φοιτητή και της εκπαιδευτικής οικογένειας γενικότερα και δίνεται, πλέον, η δυνατότητα να διακινούνται ελεύθερες όλες οι ιδέες είτε συμφωνούμε με αυτές είτε όχι.

Άρα, λοιπόν, στηρίζουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και εννοείται ότι το ψηφίζουμε.

Ευχαριστώ.