Διαφοροποιήθηκε ο Βασίλης Άμπας από την γραμμή του Γιώργου Κασαπίδη και αποκάλεσε ψευδή και παραπλανητική την μελέτη της σιδηροδρομικής γραμμής «Φλώρινα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς»

Την αντίθεση του   εξέφρασε ο Περιφερειακός Σύμβουλος Βασίλης Άμπας σ’ ότι αφορά την αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΠΕ Φλώρινας κατά την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 21ης Σεπτεμβρίου 2022.

Μείναμε άφωνοι απ αυτήν την διαφοροποίηση γιατί έχει να συμβεί πολλά χρόνια. Αυτό που παρατηρούμε είναι η ασφυκτική παραταξιακή πειθαρχία που επέβαλε στους περιφερειακούς του συμβούλους ο Γιώργος Κασαπίδης Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας.

Επιτέλους το απόστημα της τυφλής υποταγής στα όσα αποφασίζει ο Περιφερειάρχης βρέθηκε ένας να το σπάσει.

Ο κ. Άμπας που εκλέχτηκε με την παράταξη του κ. Κασαπίδη, δεν άντεξε άλλο την κατάφωρη αδικία που υφίσταται η ΠΕ Φλώρινας από τις αποφάσεις του Περιφερειάρχη  και αντέδρασε όχι κρυπτόμενος, όχι με μισόλογα και υπονοούμενα αλλά ευθέως ενώπιος ενωπίω στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Έτσι όπως κάνουν αυτοί που πατάνε γερά στα πόδια τους και έχουν το θάρρος της γνώμης τους.

Ο κ. Άμπας διαφώνησε με τις επιλογές και τις προτεραιότητες που έθεσε ο κ. Κασαπίδης στο Περιφερειακό Συμβούλιο σε δύο καθοριστικά ζητήματα για την περιοχή μας και την Δυτική Μακεδονία την σιδηροδρομική σύνδεση «Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή» και τον κάθετο άξονα «Φλώρινα-Ξινό Νερό».

Για την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας με την Αλβανία επεσήμανε τη σημασία που έχουν οι χαράξεις σε σχέση με το κόστος κατασκευής τους, τονίζοντας ότι η διαδρομή που μελετά ο ΟΣΕ «Φλώρινα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή Πόγραδετς», που πηγαίνει πρώτα στην Καστοριά και μετά στην Κρυσταλλοπηγή, είναι «μία ψευδής, μία παραπλανητική μελέτη έχοντας μέσα μία χάραξη η οποία είναι μόνο και μόνο για να εκτινάξει το κόστος και να προτείνει κάποια άλλη. Ουσιαστικά δημιουργεί μια πολύ μεγαλύτερη διαδρομή και γι αυτό προβλέπεται ένα τεράστιο τούνελ και γι αυτό εκτινάσσεται το κόστος κατασκευής».

Είναι δηλαδή μία μελέτη εκ του «πονηρού» μόνο και μόνο για να βγάλει πανάκριβη, στα 400 εκατομμύρια ευρώ, την χάραξη από Φλώρινα. Η φυσιολογική βέβαια διαδρομή είναι «Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς» που είναι πολύ συντομότερη και φθηνότερη.

Ο κ. Κασαπίδης προσπάθησε να συνδέσει τον κο Άμπα με την κα Πέρκα λέγοντας πως και αυτή  «υπεραμύνεται αυτής της πρότασης και την στοιχειοθετεί». Ο κος Άμπας έδωσε αποστομωτική απάντηση στον κο Κασαπίδη λέγοντας πως  «δεν είναι ακριβώς έτσι γιατί εντάχτηκε επί της κας Πέρκα, η μελέτη όμως εκπονήθηκε μετά από αυτήν. Δυστυχώς η μελέτη ανατέθηκε μετά από αυτήν».

 

Θολό το τοπίο είναι και για τον κάθετο άξονα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» αφού κι εδώ ο Περιφερειάρχης  τοποθέτησε όλους τους δρόμους σε προτεραιότητα 1. Έτσι μπορεί οποτεδήποτε να «ρίξει» τον κάθετο άξονα που είναι για μας έργο μεγίστης αναπτυξιακής σημασίας και να επιλέξει έναν άλλο δρόμο . Άλλωστε όπως είπε και ο κ.  Άμπας είμαστε η μοναδική πρωτεύουσα νομού που δεν είναι συνδεδεμένη με τον κάθετο άξονα. «Νομίζω ότι η πρώτη προτεραιότητα είναι να έχουμε όλες τις πρωτεύουσες των νομών να ακουμπάνε στη Εγνατία. Και αυτό εγώ προσωπικά θα ήθελα να αποτυπωθεί».

 Είναι καιρός να μας πουν την αλήθεια και για τον δρόμο «Φλώρινα-Βίγλα-Πρέσπα» που σύμφωνα με τα νέα στοιχεία δεν πρόκειται να γίνει ούτε σε 15 χρόνια.  Γιατί στην ουσία ακυρώθηκε ενώ είχε έτοιμη και πλήρη μελέτη η οποία επικαιροποιήθηκε το 2021; Γιατί χρειάζεται νέα  μελέτη και διπλάσιο κόστος κατασκευής;

Η ΠΕ Φλώρινας είναι ίσως η μοναδική στη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας που στη θητεία της παρούσας Περιφερειακής Αρχής όχι μόνο μεγάλα αλλά ούτε και μεσαία  έργα έχουν κατασκευαστεί.

Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης

πηγή: https://parathrhthsflo.blogspot.com/