Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Φλώρινας για τις κυβερνητικές εξαγγελίες σε σχέση με τη λειτουργία του Ολοήμερου

Σε ημερίδα για το δημογραφικό ο Πρωθυπουργός και η Υπουργός Παιδείας εξήγγειλαν το νέο τους «όραμα» για επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία και Παιδικούς Σταθμούς έως τις 6μ.μ. Μάλιστα την πρότασή τους αυτή την παρουσίασαν σαν λύση στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας!

Σε μια περίοδο που οι λαϊκές οικογένειες, τα νέα ζευγάρια κυριολεκτικά στενάζουν κάτω από το βάρος της ακρίβειας, των ενοικίων, των ανατιμήσεων στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, της αύξησης των τιμών των καυσίμων, της ενεργειακής φτώχειας, πραγματικά μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να ακουστεί ότι τη λύση θα τη δώσει η επέκταση του ωραρίου των ολοήμερων σχολείων.

Το ακόμα πιο προκλητικό είναι ότι η κυβέρνηση, ενώ συνεχίζει σταθερά στον δρόμο της υποβάθμισης και απαξίωσης του ολοήμερου, ενώ αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων που θα αναβάθμιζαν πραγματικά την λειτουργία του, με ανακοινώσεις – πυροτέχνημα προσπαθεί να ρίξει «στάχτη στα μάτια» των εργαζομένων.

Μάλλον η κυβέρνηση δεν έχει καμία αγωνία για την παιδαγωγική διάσταση της λειτουργίας του ολοήμερου και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι «κάπου να βρίσκονται τα παιδιά» την ώρα που οι γονείς θα πρέπει να εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας, με ωράρια λάστιχο και ζωή χωρίς δικαιώματα!

Μάλλον η κυβέρνηση ξεχνά σε ποιους απευθύνεται!

Ξεχνά ότι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές ζούμε μέσα στα σχολεία και γνωρίζουμε πολύ καλά πως οι προτάσεις αυτές καμία σχέση δεν έχουν με την κάλυψη των εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών μας.

Και πώς θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά, τη στιγμή που:

  • Τα σχολεία τη φετινή χρονιά λειτούργησαν με πάνω από 50.000 συμβασιούχους, που με μια βαλίτσα στο χέρι αναπλήρωναν τους εαυτούς τους.
  • Πάνω από τα μισά ολοήμερα υπολειτούργησαν, μιας και τα κενά ήταν τεράστια και κάθε τρεις και λίγο ολοήμερα έκλειναν για να καλυφθούν κενά του πρωινού προγράμματος.
  • Στις περισσότερες περιπτώσεις τα παιδιά διαβάζουν, τρώνε και μελετούν για την επόμενη μέρα στο ίδιο θρανίο από τις 8.15 έως τις 16.00 και ήδη είναι εξοντωμένα.
  • Οι μαθητές μας στοιβάζονται σε 25αρια τμήματα, είτε σε ένα από τα χιλιάδες κοντέινερ που έχουν φυτρώσει στις αυλές είτε σε σχολεία που στην πλειοψηφία τους ξεπερνούν την 30ετία.
  • Οι εκπαιδευτικοί, όπως και οι γονείς, βάλαμε πολλές φορές το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουμε τους μαθητές μας, αφού οι σχολικές επιτροπές έχουν στεγνώσει και η κυβέρνηση ακολουθώντας τα βήματα όλων των προκατόχων της επιμένει στην επιλογή της υποχρηματοδότησης της Παιδείας. Και όλα αυτά όταν την τελευταία 12ετία έχουμε χάσει το 40% των εισοδημάτων μας και οι μισθοί μας παραμένουν καθηλωμένοι στα επίπεδα του 2010! 

Ας αφήσουν λοιπόν κατά μέρος το υποκριτικό τους ενδιαφέρον! Εξάλλου αντίστοιχα μέτρα έχουν παρθεί σε διάφορες χώρες της ΕΕ, με μοναδικό στόχο, όπως αποδεικνύεται, την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Άλλωστε ο ίδιος ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως βασικός στόχος των εξαγγελιών του είναι η αύξηση του «οικονομικά ενεργού πληθυσμού», για να διασφαλιστεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι φυσικά για να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες στη δουλειά, τη ζωή, τη μόρφωση!

Με το αντεργατικό νομοθετικό οπλοστάσιο, που έχουν διαμορφώσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και απογείωσε η σημερινή με τον ν. Χατζηδάκη, έχουν κάνει λάστιχο τη ζωή των εργαζομένων, των γονιών και τώρα θέλουν να κάνουν λάστιχο και τη ζωή των μαθητών!

Δε θα το επιτρέψουμε! Αυτό το μέλλον σας το επιστρέφουμε!

Ξεκαθαρίζουμε προς την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ότι κάθε απόπειρα να εφαρμόσει τα σχέδιά της εις βάρος των ίδιων των μαθητών μας αλλά και εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, με ακόμα μεγαλύτερη ελαστικοποίηση της εργασίας, μετακινήσεις για συμπλήρωση ωραρίου και αύξηση του εργάσιμου χρόνου, θα βρει τον κλάδο απέναντι.

Αυτό που πραγματικά έχουμε ανάγκη, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές είναι:

  • Σύγχρονη και ασφαλή σχολική στέγη, με όλες τις αναγκαίες υποδομές και εξοπλισμό για αθλητισμό, πολιτισμό, τέχνη, εργαστήρια, ξεκούραση κ.ο.κ.
  • Σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, που θα συμβάλλουν στην ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών και όχι σκόρπιες εφήμερες δεξιότητες.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών ως αναγκαία προϋπόθεση, όχι μόνο για τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, αλλά και για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και λειτουργία των σχολείων.
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Στελέχωση των σχολείων με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό σε καθαριότητα, τραπεζοκόμους κ.ά.

Στο δόγμα «είμαι εξάρτημα εγώ της μηχανής σας, κι ο γιος μου το ανταλλακτικό» εμείς απαντάμε με τον αγώνα για μια ζωή με δικαιώματα, μόνιμη και σταθερή εργασία, ολόπλευρη μόρφωση, ελεύθερο και δημιουργικό χρόνο μαζί με τα παιδιά μας, αθλητισμό, πολιτισμό και δημιουργία!

13-6-2022