Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑ ΣΕΛΤΣΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Σέλτσας Κωνσταντίνος

Βουλευτής Φλώρινας

Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑ ΣΕΛΤΣΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η συζήτηση για τον προϋπολογισμό αποτελεί μία από τις κορυφαίες στιγμές του κοινοβουλευτικού έργου.
Σε αυτήν εκτίθεται η συνολική πολιτική της κυβέρνησης στη βάσανο της κριτικής από την αντιπολίτευση. Στο βαθμό που αυτή γίνεται με στοιχεία, μπορεί να βγάλει και ο κόσμος που μας παρακολουθεί χρήσιμα συμπεράσματα όσον αφορά τις πολιτικές διαφορές των κομμάτων.
Δυστυχώς όμως, στην τρέχουσα συζήτηση δεν έγινε καλή αρχή από την αντιπολίτευση. Ήδη από τη συζήτηση στις επιτροπές λειτούργησε τουλάχιστον βιαστικά στην κριτική της, και εκτέθηκε από την έλλειψη στοιχείων στην επιχειρηματολογία της. Απεδείχθη έτσι ,ότι το λαϊκισμό δεν πρέπει να τον κυνηγάει ο κύριος Μητσοτάκης αλλού, αλλά μέσα στο ίδιο του το κόμμα.

 

Υπάρχει όμως και μια ακόμα παραφωνία στην τρέχουσα συζήτηση του προϋπολογισμού σε σχέση με το πως θεωρητικά θα έπρεπε να διεξάγεται.
Και αυτή είναι η επιτήρηση των δημόσιων οικονομικών από το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η επιτήρηση αυτή, που όλοι πλέον ξέρουμε πως ήρθε και με ποιων κομμάτων ευθύνη εγκαταστάθηκε στη χώρα, δεν αφήνει καμία κυβέρνηση ανεπηρέαστη. Προφανώς ούτε και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ που εγώ στηρίζω.
Το ζητούμενο λοιπόν σήμερα είναι να έχει κανείς στόχο και σχέδιο για να βγει από την επιτήρηση, και παράλληλα να αξιοποιεί τα όποια στενά περιθώρια υπάρχουν για εφαρμογή μιας κοινωνικής πολιτικής στο σήμερα.

Αυτά τα δυο απαραίτητα στοιχεία τα έχει η σημερινή κυβέρνηση και φαίνονται και στον προϋπολογισμό.

 

Συγκεκριμένα, οι δημοσιονομικοί στόχοι ως προς το πλεόνασμα στο 1,75% είναι σαφώς βελτιωμένοι σε σχέση με τις συμφωνίες της προηγούμενης κυβέρνησης στο 4,5% Αυτό αφήνει κάποιες μικρές ανάσες και αναμένεται να αφήσει μεγαλύτερες και στο μέλλον. Κόντρα στην καταστροφολογία, το κράτος προσπαθεί να νοικοκυρευτεί. Υπήρξε υπονόμευση από την απερχόμενη κυβέρνηση που δημιούργησε ασφυξία ρευστότητας ηθελημένα για να εξυπηρετήσει το σενάριο της αριστερής παρένθεσης. Υπάρχουν ακόμα και φαινόμενα υπονόμευσης με κομματική χροιά σε κάποια υπουργεία.

Αυτά όμως ελπίζουμε ότι θα μείνουν στο παρελθόν και ότι η χώρα θα τα ξεπεράσει.

 

Ως προς την κοινωνική πλευρά του προϋπολογισμού, με τις πιεστικές ανάγκες του κόσμου να είναι μεγάλες, δε θα ακουστούν από εμάς μεγαλοστομίες.

Μόνο αριθμοί που δείχνουν την ειλικρινή προσπάθεια:

Κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης για όλη τη χώρα με

760 εκατ. ευρώ για 250 χιλιάδες νοικοκυριά.

Και ενίσχυση του Κοινωνικού Προϋπολογισμού για Υγεία, Παιδεία και Πρόνοια με 300 εκατ. Ευρώ.

Είμαστε ακόμα μακριά αλλά η στροφή προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης των κοινωνικών προβλημάτων έχει γίνει.

 

Για να μπορέσουμε όμως να αντιμετωπίσουμε την ανθρωπιστική κρίση δεν αρκούν μόνο κάποια κονδύλια από τον προϋπολογισμό αλλά χρειάζεται και η πλατιά συμμετοχή και η ενεργή αλληλεγγύη του κόσμου.

 

Στην περιοχή που δραστηριοποιούμαι, τη Φλώρινα, η κοινωνία των πολιτών  είναι δραστήρια, φτιάχνει δομές που προσφέρουν στο συνάνθρωπο όπως τα Κοινωνικά Φροντιστήρια για τους μαθητές με οικονομικά προβλήματα αλλά και δομές προστασίας και ανάδειξης του περιβάλλοντος.

 

Η κεντρική διοίκηση προς τιμήν της έχει δεσμευτεί να στηρίξει αυτές τις δράσεις. Για εμένα αυτή η συνεργασία κράτους και κοινωνίας των πολιτών είναι ο οδηγός για να ξεπεράσουμε αυτή την κρίση χωρίς να χαθεί η κοινωνική συνοχή.

 

 

Το ζήτημα της αποκέντρωσης και της στήριξης της περιφέρειας είναι ένας ακόμα σημαντικός πυλώνας της στρατηγικής για το ξεπέρασμα της κρίσης.

Στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχουμε ,μετά την αποβιομηχάνιση των τελευταίων χρόνων ,υψηλά ποσοστά ανεργίας ,ειδικά των νέων.
Αυτό που χρειαζόμαστε είναι δράσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν απασχόληση με προοπτική βιώσιμη.
Άρα οι τομείς στους οποίους θα αναπτυχθούν πρέπει να είναι εκεί που υπάρχει συγκριτικό πλεονέκτημα.

 

Ένας από αυτούς τους τομείς είναι ο αγροτικός.
Το νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης αποτελεί ένα εργαλείο που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε.

Από πλευράς ποσοτικής  μιλάμε για κονδύλια 1,5 δισ. για το 2017 και 6 δισ. σε βάθος πενταετίας.

 

Κυρίως όμως από πλευράς ποιοτικής υπάρχει η πρόβλεψη για Στρατηγικές Έξυπνης Εξειδίκευσης, η παραχώρηση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και το νέο σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας των συνεταιρισμών.

 

Αυτά είναι τα στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε μία καλύτερη μοίρα τον αγροτικό κόσμο και να απαλλαγούμε από φαινόμενα διασπάθισης του χρήματος που είχαμε δει στο παρελθόν.
Ήδη η απορρόφηση των κονδυλίων ήταν η καλύτερη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια και τα πρόστιμα για πρώτη φορά ήταν σε μηδενικό επίπεδο.
Έχει σημασία λοιπόν εκτός από την κατανομή των κονδυλίων αυτές τις μέρες, και ο ορθός σχεδιασμός των προγραμμάτων και η λειτουργία της διοίκησης καθ’ολη τη διάρκεια της χρονιάς.

Ειδικότερα για την περιοχή μας εκκρεμεί να τελειώσουν επιτέλους οι αναδασμοί και τα αρδευτικά που είναι απαραίτητα έργα για να υποστηρίξουν την παραγωγική δραστηριότητα του αγροτικού κόσμου.

 

Ένας ακόμα νευραλγικός τομέας για την οικονομία που επιπρόσθετα επηρεάζει και την απασχόληση της περιοχής μας είναι ο ενεργειακός.

 

Σε μια περιοχή όπως η Φλώρινα που ο χειμώνας είναι βαρύς τα έργα τηλεθέρμανσης αποτελούν μια σύγχρονη και ενεργειακά αποδοτική λύση στην αντιμετώπιση του προβλήματος από τα νοικοκυριά, αλλά και τις επιχειρήσεις τις περιοχής.
Η εκπόνηση σχεδίου για τη συνέχιση των τηλεθερμάνσεων Αμυνταίου και Φιλώτα και η έναρξη, το συντομότερο δυνατό, της τηλεθέρμανσης Μελίτης πρέπει να είναι προτεραιότητες από πλευράς ΔΕΗ και Υπουργείου. Άλλωστε μιλάμε για περιοχές με προσφορά στην ενέργεια της χώρας εδώ και τουλάχιστον 60 χρόνια και η ανταπόδοση με τα έργα τηλεθέρμανσης είναι επιβεβλημένη.

 

Οι κάτοικοι της περιοχής μας μπορούν βάσιμα να αισιοδοξούν για τα προαναφερθέντα ζητήματα. Οι διοικήσεις της ΔΕΗ και του Υπουργείου έδειξαν θετικά δείγματα γραφής στο θέμα του νέου ΑΗΣ ,της Μελίτης ΙΙ και το ίδιο πιστεύω πως θα πράξουν και στο θέμα των τηλεθερμάνσεων.

Η Μελίτη ΙΙ είναι από τις περιπτώσεις όπου εξασφαλίζεται ιδιωτική επενδυτική δραστηριότητα που θα λύσει προβλήματα του παρελθόντος και δε θα έρθει απλά να εκμεταλλευτεί κρατική περιουσία. Με το νέο σχέδιο θα αξιοποιηθούν τα ορυχεία της Βεύης και του Κλειδίου τα οποία είναι ανενεργά εδώ και δεκαπέντε χρόνια με χρονίζοντα προβλήματα.

 

Τέλος, να τονίσω και από εδώ τη σημασία του Κάθετου Άξονα Φλώρινας Πτολεμαϊδας που θα ενώσει την περιοχή με την Εγνατία και θα συμπληρώσει το βόρειο κομμάτι που εγκαινιάστηκε πρόσφατα. Τα έργα υποδομών έχουν μείνει πίσω στην περιοχή μας και είναι άκρως απαραίτητο για μια περιοχή ακριτική να έχει σύγχρονη και γρήγορη σύνδεση με την υπόλοιπη χώρα.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ο προϋπολογισμός δεν είναι αυτός που θα ονειρευόμουν να ψηφίζω όταν έλαβα την τιμή να εκπροσωπήσω τους συμπολίτες μου πριν 2 χρόνια. Είναι όμως το καλύτερο που μπορεί να κάνει μια κυβέρνηση που αποδεδειγμένα παλεύει για το συμφέρον της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού γι αυτό και θα τον ψηφίσω. Με κόντρα τα συμφέροντα εκτός αλλά και εντός χώρας, το έργο μας δεν είναι εύκολο. Έχουμε τη θέληση να παρασταθούμε και στον πιο αδύναμο συμπολίτη μας. Χρειάζεται σοβαρότητα, υπομονή και επιμονή για να καταφέρουμε να αλλάξουμε ριζικά την πορεία της χώρας μας προς το καλύτερο.