Η Πέτη Πέρκα στο Attica TV: «Στη ΝΔ ξεκινούν τη κουβέντα με το ‘αναλαμβάνουμε την ευθύνη – παραιτήθηκε ο Υπουργός’ και συνεχίζουν με φοβερές ανακρίβειες» (video)

Στην εναρκτήρια τοποθέτησή της, η Βουλευτής Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ απάντησε για τα περί διαχρονικότητας των ευθυνών: «Αυτό είναι πολύ βολικό για την κυβέρνηση. Η ιστορία του σιδηρόδρομου ξεπερνάει τα 40 χρόνια και ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνησε λίγο παραπάνω από 4».

Στη συνέχεια, η κα Πέρκα ανέλυσε πλήρως το ιστορικό της επίμαχης Σύμβασης 717: «Στη ΝΔ ξεκινούν τη κουβέντα με το ‘αναλαμβάνουμε την ευθύνη – παραιτήθηκε ο Υπουργός’, αλλά παρόλα αυτά λένε φοβερές ανακρίβειες. Η αλήθεια είναι ότι η σύμβαση 717 που υπεγράφη το 2014 από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου ήταν ιδιαίτερα προβληματική και πλέον όλα έχουν βγει στη δημοσιότητα.

Αποδεικνύεται από το πόρισμα του ανώτατου Ελεγκτικού Οργάνου (Ε.Δ.ΕΛ), το οποίο τον Σεπτέμβρη του 2017 ζήτησε να σταματήσει το έργο, γιατί η εν λόγω σύμβαση συνοδευόταν από ελλειπείς μελέτες, οι οποίες έγιναν από το 2010 μέχρι το 2014. Εκείνη τη στιγμή, όπως προκύπτει από τους υπηρεσιακούς παράγοντες -και όλα αυτά έχουν κυκλοφορήσει- το έργο είχε ολοκληρωθεί σε ποσοστό 68%, παρόλο που ήδη από το 2017 η ΕΡΓΟΣΕ είχε διαπιστώσει την ανάγκη για συμπληρωματική σύμβαση.

Ακούω τους εκπροσώπους της ΝΔ να λένε ότι το έφτασαν στο 70%. Άρα τα 4 χρόνια της ΝΔ, το έργο προχώρησε μόνο 2%. Διότι για το 68% υπάρχουν στοιχεία. Συνοψίζοντας, η διορισμένη επί ΣΥΡΙΖΑ διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ όταν παρέδωσε με την αλλαγή της κυβέρνησης στην επόμενη, το έργο ήταν υπό εκτέλεση και ήταν υλοποιημένο κατά 68% με ανοιχτό τον δρόμο για να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση αφού είχε την έγκριση του Ελεγκτικού. Η συμπληρωματική σύμβαση έπρεπε να υπογραφεί το 2019. Αναρωτιόμαστε γιατί  από τον Οκτώβρη του 2019 πήγε με συνεχείς παρατάσεις μέχρι τον Μάιο του 2021; Έστω κι έτσι όμως, με 14 μήνες χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το 2022 θα έπρεπε να έχει τελειώσει.

Θέλω πραγματικά η ίδια η ΕΡΓΟΣΕ -κι αυτό θα το δούμε και στον κοινοβουλευτικό έλεγχο- καθότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες και οι Διευθυντές είναι οι ίδιοι, να μας πουν σήμερα πόσο ποσοστό του έργου έχει ολοκληρωθεί, αλλά και σε τι ποσοστό έχει προχωρήσει η συμπληρωματική σύμβαση. Με αυτά τα δεδομένα και σε ό,τι αφορά ειδικά σε αυτό το έργο και σε αυτή τη σύμβαση που είχε στόχο να μας κάνει να φτάσουμε τα ευρωπαϊκά δεδομένα, επιμένω να λέω ότι δεν μπορώ να φανταστώ τι παραπάνω θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Με μία σύμβαση που είχε εμπλοκή από τα τεύχη δημοπράτησης, τα οποία έγιναν το 2013…».

Σχετικά με τις αιτιάσεις περί ‘ανθρώπινου λάθους’ αλλά και τις προειδοποιήσεις, σημείωσε: «Δεν υπήρχε καν αυτό. Δεν υπήρχε δεύτερος Σταθμάρχης, δεν υπήρχε η απαραίτητη εμπειρία. Να μην ξανανοίξουμε την κουβέντα με την σκανδαλώδη μετάταξη του εν λόγω Σταθμάρχη…Δεν υπήρχε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας, το οποίο λειτουργούσε μέχρι το 2019 και κάηκε. Δεν υπήρχε ο κεντρικός δευτεροβάθμιος έλεγχος στην Αθήνα. Δηλαδή, έγινε ένα τραγικό δυστύχημα με μετωπική τρένων, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα μας γιατί δεν υπήρχε συγχωρητικό περιβάλλον. Τα Σωματεία εργαζομένων έχουν κάνει τρία (3) εξώδικα και είχαν διαρκείς οχλήσεις κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, αλλά κι εγώ η ίδια και η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχαμε συνεχείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις. Μερικές μόνο από αυτές είναι ένα Άρθρο μου, στις 7 Ιουλίου του 2020, με τίτλο ‘Ένας χρόνος ΝΔ, ένας χρόνος χαμένος για τον σιδηρόδρομο’ και οι ερωτήσεις κοινοβουλευτικού ελέγχου, της 16ης Ιουλίου με τίτλο ‘Αδράνεια στην εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων’ και της 29ης Αυγούστου, για τον εκτροχιασμό τρένου στο Κιάτο-Αίγιο, με ειδική αναφορά και στο πρόβλημα ασφαλείας των Τεμπών. Υπήρχαν λοιπόν πολλές προειδοποιήσεις και πάρα πολλές ελλείψεις».

«Μιλάμε πάντα με στοιχεία και όλα θα φανούν. Ό,τι έχουμε πει είναι δημοσιοποιημένο. Η απαξίωση του σιδηρόδρομου είχε ξεκινήσει ήδη από το 2010 -να μην πω και νωρίτερα- με τη διάσπαση σε πολλούς οργανισμούς, με κρατικές ενισχύσεις που έπρεπε να επιστραφούν και την υποχρέωση ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 1ο μνημόνιο και τέλος την τραγική εξέλιξη της σύμβασης 717», παρατήρησε για την απαξίωση του σιδηρόδρομου.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για τον αν ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να δημιουργήσει ένα ίδιο πολιτικό σκηνικό με αυτό του 2014, σημείωσε: «Το ότι ο κόσμος βγαίνει κατά εκατοντάδες χιλιάδες σε όλη τη χώρα στους δρόμους, το θεωρώ υγιές. Στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, στην Περιφέρειά μου, τη Φλώρινα, ήταν για πρώτη φορά τόσο πολύς κόσμος έξω. Το θεωρώ υγιές και πολύ καλό σημάδι. Η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας να αρχίσει να ασχολείται με το τι φταίει είναι ούτως ή άλλως καλή εξέλιξη. Ο κίνδυνος που επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης προέρχεται κυρίως από στάσεις και αντιλήψεις του ‘όλοι φταίμε – όλοι μαζί τα φάγαμε – είναι διαχρονικό’. Για μένα αυτή η αντιμετώπιση είναι το πρόβλημα. Πρέπει να βγούμε στον κόσμο με ειλικρίνεια, με στοιχεία και αν θέλετε χαμηλούς τόνους -ας τους κρατήσουμε και όταν δεν συμβαίνουν τραγικά συμβάντα- για να καταλαβαίνει και ο κόσμος τις διαφορές μας και να ακούει τις θέσεις μας».

«Οι διαφορές μας με την κυβέρνηση της ΝΔ είναι εμφανείς και τις έχουμε αναδείξει και σε άλλα θέματα, όπως π.χ. για τη συγκάλυψη των υποκλοπών, την αποφυγή συνάντησης με την Επιτροπή LIBE γιατί τάχα είμαστε σε προεκλογική περίοδο…που δεν είμαστε. Σήμερα είχαμε ανακοίνωση ότι η ΔΕΗ αγόρασε με ένα σωρό δισ. ευρώ τη Ρουμάνικη ENEL. Χθες ήρθε η Επιτροπή της ΕΕ και έβγαλε μια πολύ αυστηρή ανακοίνωση για το Κράτος Δικαίου και όσα συμβαίνουν στη χώρα μας. Άρα θα έλεγα ότι η κυβερνητική πλευρά θα έπρεπε να έχει πιο χαμηλά τους τόνους. Επιτέλους, ας μας ξεκαθαρίσουν τι θα γίνει με αυτό το σίριαλ με την ημερομηνία των εκλογών. Τέλος, η συμβουλή μου προς τα κυβερνητικά στελέχη θα ήταν να πάψουν να μιλούν για ξήλωμα έργου γιατί θα έπρεπε να υπάρχουν αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ που δεν υπάρχουν και θα έπρεπε να υπάρχουν τιμές μονάδος, να μας πουν πώς πληρώθηκε το ξήλωμα και γιατί έγινε», κατέληξε.

Δείτε εδώ το video: https://youtu.be/AFkceb6x8cA