Παναγιώτης Πασχαλίδης: “Έξι απαντήσεις στα θέματα που έθεσε ο κ. Τσέπας”

Λυπούμαι που είμαι αναγκασμένος να δώσω απαντήσεις  μέσα στη Μ. Εβδομάδα αλλά δεν είναι δυνατόν να μένουν αναπάντητα θέματα που έχουν να κάνουν με τα οικονομικά του δήμου. Ιδού λοιπόν έξι απαντήσεις στα θέματα που έθεσε ο κ. Τσέπας σε πρόσφατη επιστολή του σε ΜΜΕ της Φλώρινας.

  1. Ρωτά ο κ. Τσέπας γιατί δεν έχουμε προσφύγει στην Δικαιοσύνη για το ποσό των 116.045,79€ που έχει επιδικαστεί για παράνομες προφορικές συμβάσεις. Τον καλώ να μην βιάζεται, ο Δήμος πλήρωσε τις οφειλές που αποφασίστηκαν τελεσίδικα από τα αρμόδια δικαστήρια. Εκκρεμούν 6 ακόμα υποθέσεις για να διαμορφωθεί συνολικά και οριστικά ο λογαριασμός των παράνομων αναθέσεων της δημοτικής του αρχής, (δυστυχώς η δικαιοσύνη κινείται αργά) όταν συμβεί αυτό θα αποφασίσει ο Δήμος για τυχόν διεκδικήσεις του έναντι των υπαιτίων.
  2. Το ποσό που αναφέρει σαν χρέος στην αρχή της θητείας του (1,5 εκ.€) περιλαμβάνει πολλά έργα του προγράμματος Θησέας τα οποία χρηματοδοτήθηκαν από το κράτος, αποπληρώθηκαν από το πρόγραμμα και δεν έχει σχέση με χρέη του Δήμου. Το πραγματικό ποσό ληξιπρόθεσμων οφειλών που παρέλαβε ο κ. Τσέπας ήταν 777.552,75€ και ταυτόχρονα παρέλαβε 470.348,28 € στο ταμείο ενώ ο Δήμος είχε τη χρονιά εκείνη ετήσια επιχορήγηση 834.118,74€. Όταν παρέδωσε το 2014, ο Δήμος είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές 701.531,65, μόλις 207.681.42€ στο ταμείο ενώ η ετήσια επιχορήγηση ήταν πλέον 498.428,88 €€. Δηλαδή παρέλαβε ένα Δήμο με υψηλή ρευστότητα που κάλυπτε τις υποχρεώσεις του, έστω και με καθυστέρηση, και κινούνταν στα πλαίσια των εσόδων του και παρέδωσε έναν Δήμο πανί με πανί, που χρωστούσε ποσά παραπάνω από τα ετήσια έσοδά του. Χαρακτηριστικά είναι τα χρέη για τις αντιμισθίες αιρετών στις οποίες αναφέρεται, δηλαδή των προέδρων των κοινοτήτων μια και η δική του αντιμισθία πληρωνόταν τακτικά. Παρέλαβε χρέη προς αιρετούς 5.028,96€ και παρέδωσε χρέη προς αιρετούς (την 1.9.2014) 54.750€. Περιττό να σημειώσω ότι από τον πρώτο χρόνο της θητείας μου, οι πρόεδροι όπως και όλοι οι αιρετοί πληρώνονται τακτικά όπως και οι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών.
  3. Για το έγγραφο στην διαύγεια με δήθεν κατάτμιση. Κατ’ αρχήν είναι πολύ καλό ότι μελετά τη διαύγεια του Δήμου Πρεσπών για να κάνει αντιπολίτευση. Δεν αρκεί όμως να διαβάζει κάποιος κάτι, πρέπει και να ξέρει και τι είναι αυτό που διαβάζει. Η απόφαση 39/2019 αναρτήθηκε κατ’ αρχήν στις 24.10.2019 και ώρα 14:11:22 και άλλαξε με ορθή επανάληψη της ανάρτησης την επομένη 25.10.2019 και ώρα 15:22:02. Θα το δει αν κοιτάξει τα ψιλά γράμματα του κειμένου της ψηφιακής σφραγίδας στην πρώτη σελίδα αμέσως κάτω από τον ΑΔΑ. Πρακτικά το περιεχόμενο της απόφασης 39 μεταφέρθηκε κατά το μέρος των μελετών ειδικότητας πολιτικού μηχανικού στην νέα απόφαση 39 και κατά το μέρος των μελετών ειδικότητας τοπογράφου στην απόφαση 46 της ίδιας μέρας και έγινε για την διευκόλυνση της υπηρεσίας, όλα τα ουσιώδη στοιχεία της απόφασης είναι ίδια. Στις 4.2.21 έγινε αλλαγή στα μεταδεδομένα του συστήματος και όχι στο έγγραφο της απόφασης το οποίο δεν έχει αλλάξει από τις 25.10.2019. Φυσικά για μελέτες διαφορετικού επιστημονικού αντικειμένου δεν τίθεται καν θέμα κατάτμισης και βεβαίως τα αντικείμενα ήταν εξαρχής ξέχωρα όπως είναι το ορθό. Με την ευκαιρία συνιστώ στον κ. Τσέπα, αν βρίσκει κάτι στην διαύγεια του Δήμου που δεν καταλαβαίνει να ρωτά είτε εμένα είτε τα υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου πριν βγει δημοσίως να με κατηγορήσει για ..κατάτμιση πόσο μάλλον για παράβαση καθήκοντος! Με την ευκαιρία, με τις μελέτες αυτές, που πλέον έχουν ολοκληρωθεί και θεωρηθεί, έχουμε την ευκαιρία να διεκδικήσουμε την αντικατάσταση πεπαλαιωμένων δικτύων ύδρευσης σε 6 κοινότητες του Δήμου μας προϋπολογισμού 5,5 εκ. €.
  4. Τους συνεργάτες μου τους επιλέγω με βάση τις δυνατότητες και την όρεξη που έχουν να προσφέρουν στην υλοποίηση του προγράμματός μας, την πρόοδο των Πρεσπών και την ευημερία των Πρεσπιωτών. Είμαι περήφανος για τις επιλογές μου γιατί με τη βοήθειά τους αυτή τη στιγμή ο Δήμος εκτελεί με επιτυχία επτά (7) ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά προγράμματα με έσοδα για το Δήμο άνω των 2 εκ. € (τέσσερις φορές πάνω από την ετήσια επιχορήγηση του Δήμου) γεγονός για το οποίο δέχομαι συγχαρητήρια από συναδέλφους αιρετούς από όλη τη χώρα.
  5. Η λογιστική υποστήριξη κοστίζει στο Δήμο με βάση τη σύμβαση του 2021 43.648.00€, ενώ την τελευταία χρονιά της δικής του θητείας το αντίστοιχο ποσό, με την ίδια εταιρεία για τις ίδιες υπηρεσίες, ήταν 53.211,89€, σχεδόν 10.000€ παραπάνω. Δεν είναι κατανοητό γιατί στις δαπάνες για λογιστικές υπηρεσίες προσθέτει τις υπηρεσίες για την ηλεκτρονική τήρηση αρχείων του νόμου 4508/17 (GDPR), με την οποία οφείλει να συμμορφωθεί ο Δήμος από 1.1.2018. Σε κάθε περίπτωση το κόστος της λογιστικής υποστήριξης και μόνο δείχνει πως η νοικοκυρεμένη διαχείριση όχι μόνο παρουσιάζει μια εικόνα ευταξίας που όλοι θέλουμε για το Δήμο που είναι το κοινό μας σπίτι αλλά δίνει την δυνατότητα στο Δήμο να εξασφαλίζει καλύτερες τιμές από τους συνεργάτες του.
  6. Επαναλαμβάνω τέλος ότι σήμερα ο Δήμος Πρεσπών έχει μηδέν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις, αυτά που λέει ο κ. Τσέπας ότι εντάξαμε στο προϋπολογισμό ποσά για εξόφληση οφειλών είναι σωστά και ακριβώς γι’ αυτό τα εντάξαμε για να τα πληρώσουμε και το πράξαμε. Προχωράμε λοιπόν με νοικοκυρεμένα οικονομικά και ξεκαθαρίζω ότι δεν θα δεχτώ καμία σκιά για αυτό το θέμα και δεν θα αφήσω τίποτα αναπάντητο. Όχι μόνο γιατί είμαι περήφανος για αυτό αλλά και γιατί αφορά την φήμη και το κύρος του Δήμου που είναι αδιαπραγμάτευτα.