Η εκδήλωση «Δυναμώνω για τις εξετάσεις»: Διαχείριση του χρόνου και του άγχους εξέτασης του Αριστοτελείου φροντιστηρίου

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, η καθιερωμένη «ημέρα γονέων» από το «Αριστοτέλειο» φροντιστήριο Φλώρινας, στην κατάμεστη αίθουσα από μαθητές και γονείς του ξενοδοχείου “Φαίδων”.

Τους παρευρισκόμενους καλωσόρισε η φιλόλογος και ιδιοκτήτρια του φροντιστηρίου Αρετή Δήμου, χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΕΦΔΥΜ Νίκος Τσιτσιρίκης ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε η εισηγήτρια της εκδήλωσης Αικατερίνη Βάσιου, δρ. Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και μέλος ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Η εκδήλωση περιελάμβανε δύο μέρη και ήταν τα εξής: 

Α ΜΕΡΟΣ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς θεωρούν ότι η επιτυχία στις εξετάσεις εξαρτάται από τη διαχείριση του χρόνου. Αυτό είναι ως ένα βαθμό σωστό, αν λάβουμε υπόψη ότι η σωστή διαχείριση του χρόνου αυξάνει την απόδοση, μειώνει το άγχος, τονώνει την αυτοπεποίθηση και βοηθά τους/τις μαθητές/τριες να πετύχουν τους στόχους τους. Αρχικά, θα διερευνηθούν μύθοι και αλήθειες για τη διαχείριση του χρόνου και θα συζητηθεί η αξία της στοχοθέτησης και της ιεράρχησης των προτεραιοτήτων. Στη συνέχεια, θα προταθούν τρόποι οργάνωσης της μελέτης και μείωσης της αναβλητικότητας. Τέλος, θα εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με την αξία της παρατήρησης και αξιολόγησης της διαχείρισης του χρόνου των μαθητών/τριών από τον εαυτό τους και τους σημαντικούς άλλους.

Β ΜΕΡΟΣ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

Πρόσφατη έρευνα εισηγήθηκε ότι οι συμπεριφορικές και γνωστικές στρατηγικές θα μπορούσαν να ενισχύσουν την ψυχική ανθεκτικότητα. Το εργαστήριο προτείνει εργαλεία ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών, τα οποία βασίζονται στο τρίπτυχο: σκέψεις, συναισθήματα, συμπεριφορές. Αρχικά, προτείνονται ασκήσεις, έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να μπορούν να εντοπίζουν τις αυτόματες σκέψεις τους ενόψει των εξετάσεων και να έχουν επίγνωση των γνωστικών στρεβλώσεων λόγω του φόβου της αποτυχίας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούνται τρόποι για την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών/τριών, με στόχο την κατανόηση και ρύθμιση των συναισθημάτων και την αποδοχή των αρνητικών συναισθημάτων, όπως το άγχος των εξετάσεων. Τέλος, αξιοποιούνται εργαλεία βασισμένα σε θεωρίες της γνωστικής αναδόμησης και της μάθησης, με στόχο την παρακολούθηση των ενεργειών, την ανάληψη ευθύνης και την επίτευξη ενός πιο ανθεκτικού εαυτού ενόψει των απαιτήσεων των εξετάσεων.