Πέτη Πέρκα: «Αναμενόμενο βατερλό της κυβέρνησης στον διορισμό του Διοικητή της ΥΠΑ»

Διαβάζουμε στον Τύπο ότι ο κ. Αθανάσιος Τζιόλας δε θα αναλάβει τελικά καθήκοντα Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και πραγματικά…δεν πέσαμε απ’ τα σύννεφα! Ήδη από τον προηγούμενο Δεκέμβρη, κατά την ακρόασή του στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής, είχαμε εκφράσει τον έντονο προβληματισμό μας για το αν θα ολοκληρωθεί ποτέ ο συγκεκριμένος διορισμός.

Κι αυτό, διότι ο κ. Τζιόλας εργάζεται εδώ και χρόνια στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) και μάλιστα σε υψηλόβαθμες θέσεις. Του είχαμε θέσει λοιπόν το εύλογο ερώτημα σε σχέση με το καθεστώς, με το οποίο θα έρθει στην ΥΠΑ. Αν θα εγκαταλείψει δηλαδή τη θέση του αξιωματούχου της EASA, για την πολύ χαμηλότερα αμοιβόμενη θέση του Διοικητή της ΥΠΑ. Φυσικά στο ερώτημα αυτό, δεν είχαμε λάβει κάποια απάντηση.

Σε κάθε περίπτωση, γεγονός παραμένει ότι ο εκλεκτός του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών θα παραμείνει τελικά στην EASA, ενώ έχουν περάσει πάνω από δύο μήνες από την ακρόασή του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, διάστημα κατά το οποίο η ΥΠΑ παραμένει ακέφαλη.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η θέση του Διοικητή θα καλυφθεί από έναν εκ των δύο Υποδιοικητών. Να θυμίσουμε απλά ότι και οι συγκεκριμένες επιλογές δεν είναι αυτό που θα λέγαμε επιλογές ‘αρίστων’, γι’ αυτό και η Νέα Αριστερά τις είχε καταψηφίσει, όπως άλλωστε και την υποψηφιότητα του κ. Τζιόλα.

Ο μεν κ. Βαγενάς, με αρμοδιότητα την αεροναυτιλία, εργάζεται σχεδόν 40 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά την ‘αγάπη’ της κυβέρνησης για το συγκεκριμένο χώρο, αφού από εκεί προέρχεται και η προηγούμενη διοίκηση της ΥΠΑ. Η ΝΔ φαίνεται ότι αγνοεί πως οι προκλήσεις της Πολιτικής Αεροπορίας απαιτούν διαφορετική προσέγγιση.

Ο δε κ. Σαουνάτσος, με αρμοδιότητα τη διαχείριση αερολιμένων και υδατοδρομίων, ενώ υπήρξε υπάλληλος της ΥΠΑ για 10 χρόνια, περισσότερα από τα μισά από αυτά απουσίαζε από την υπηρεσία με διαδοχικές άδειες άνευ αποδοχών – μάλιστα είχε παραιτηθεί όταν το Πάσχα του 2019 δεν εγκρίθηκε η τελευταία άδεια που αιτήθηκε.

Κι όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που η προσοχή όλων μας είναι στραμμένη στην ασφάλεια των μεταφορών και άρα και στην ασφάλεια των πτήσεων (safety/security). Η κυβέρνηση λοιπόν, σε συνέχεια των αλλοπρόσαλλων πολιτικών της σε ό,τι αφορά την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), με την κατάργηση των αεροπορικών αρχών στα αεροδρόμια, συνεχίζει με επιλογές κατώτερες των περιστάσεων για τους επικεφαλής του παρόχου αεροναυτιλίας στη χώρα μας.