Mε λογότυπο πλέον στον Τουριστικό Χάρτη η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και η Π.Ε. Καστοριάς

Mε λογότυπο πλέον στον Τουριστικό Χάρτη η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και η Π.Ε. Καστοριάς – Παρουσιάστηκε το Σχέδιο Δράσης για τον Τουρισμό και η Οπτική Ταυτότητα της Δυτικής Μακεδονίας 

Η παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για τον Τουρισμό και την οπτική ταυτότητα της Δυτικής Μακεδονίας από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Ιουλίου 2022, στην αυλή της Ιεράς Μονής Παναγίας Μαυριώτισσας στην Καστοριά, παρουσία του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Κασαπίδη,  των Αντιπεριφερειαρχών, Θανάση Φωλίνα, Δέσποινας Κοζατσάνη, Κατερίνας Δαδαμόγια και Σωτήρη Βόσδου, της επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρίας Αντωνίου, των Δημάρχων Καστοριάς, Γιάννης Κορεντσίδη, Γρεβενών Γιώργου Δασταμάνη, Κοζάνης Λάζαρου Μαλούτα, Φλώρινας Βασίλη Γιαννάκη, του βουλευτή Καστοριάς της Νέας Δημοκρατίας Ζήση Τζηκαλάγια και τουριστικών φορέων της περιοχής.

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, «Η Καστοριά είναι ένας ευλογημένος τόπος. Είναι η ¨Βυζαντινή αρχόντισσα¨ και έτσι θα την προβάλουμε στο εξωτερικό. Βλέπω στη λεκάνη της Μεσογείου και στη Νότια Ευρώπη να διαφημίζεται η εύκολη πρόσβαση αεροπορικώς στο Μιλάνο και οδικώς στη λίμνη του Κόμο. Ποια λίμνη του Κόμο; Αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη, οδικώς στην Καστοριά και στη λίμνη της Καστοριάς. Θα το πούμε παντού, σε όλη την Ευρώπη. Ήδη από τον χειμώνα, σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, ξεκίνησε ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Υπάρχουν μεγάλες εκθέσεις στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο, στις σκανδιναβικές χώρες, στις ΗΠΑ, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στο Ισραήλ. Στη Δυτική Μακεδονία δεν έχουν γίνει ποτέ. Από εδώ και πέρα αυτό αλλάζει. Με κόπο, προσπάθεια και μάχη γίνονται τα πράγματα που αξίζουν, έτσι θα πορευτούμε» είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουρισμού, και κάλεσε την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και τους ιδιώτες (επιχειρηματίες, εμπόρους, καταστηματάρχες) να συνεργαστούν όλοι μαζί, επισημαίνοντας ότι αυτή προσπάθεια πρέπει να είναι ομαδική.

Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από τους προορισμούς με ισχυρό brand του εξωτερικού. Η Καστοριά θα γίνει σημείο αναφοράς και σιγά- σιγά μαζί με τις άλλες οικονομικές δραστηριότητα θα υπολογίζεται ότι η κύρια πηγή ανάπτυξης, θέσεων εργασίας, ποιοτικής αναβάθμισης και εσόδων για τη Δυτική Μακεδονία θα είναι ο τουρισμός».

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Σχεδίου Δράσης για τον Τουρισμό και την οπτική ταυτότητα της Δυτικής Μακεδονίας ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, σημείωσε «Κύριε Υπουργέ σας καλωσορίζουμε στη Δυτική Μακεδονία, στην πανέμορφη Βυζαντινή Αρχόντισσα της Περιφέρειάς μας στην Καστοριά. Ήρθαμε όλοι εδώ Κοινοβουλευτικοί, Αυτoδιοικητικοί, Παραγωγικοί φορείς σε μια ιστορική εκδήλωση. Σε μια καμπή της διαδρομής της Περιφέρειας ενόψει της μετά λιγνίτη εποχή και μετά την βαθιά κρίση της γούνας. Σχεδιάζουμε το νέο παραγωγικό μοντέλο. Η παρουσία σας εδώ είναι σημαντική κ. Υπουργέ καθώς είναι η πρώτη φορά που Υπουργός Τουρισμού επισκέπτεται μια εξόχως τουριστική πόλη της Ελλάδας, την Καστοριά, που είναι η ναυαρχίδα της Περιφέρειάς μας στον Τουρισμό. Το Τουριστικό κεφάλαιο στη Δυτική Μακεδονία, είναι μία ευρεία έννοια που έχει πολλά και διάσπαρτα σημαντικά στοιχεία. Στο επόμενο χρονικό διάστημα στοχεύουμε να τα συντάξουμε, να τα διαχωρίσουμε, να τα κάνουμε διακριτά, να τα οργανώσουμε αναδεικνύοντας την ταυτότητά μας στο τουριστικό προϊόν».

Στο τέλος της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το νέο σήμα της Δυτικής Μακεδονίας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα τοπικά προϊόντα με στόχο την πιστοποίηση της αυθεντικότητάς τους και την ενίσχυση της εξωστρέφειας. Στο σήμα απεικονίζεται μια φιγούρα βουνού και θάλασσας και έχει δική του γραμματοσειρά η οποία ονομάστηκε «Πρέσπες» και αποτελεί έναν συνδυασμό της βυζαντινής τυπογραφίας και της τυπογραφίας του σήμερα.