Για τα αρδευτικά Παρορίου και Τριανταφυλλιάς και για τον κάθετο άξονα «Αμμοχώρι – Ξινό Νερό» μίλησε ο Γιάννης Αντωνιάδης (βίντεο)

Συνέντευξη τύπου για 3 σημαντικά έργα της Π.Ε. Φλώρινας παραχώρησε σήμερα, Πέμπτη 11 Μαρτίου, ο βουλευτής ΝΔ Γιάννης Αντωνιάδης.

Αναλυτικά ο κ. Αντωνιάδης είπε:

Σήμερα θα μας απασχολήσουν τρία θέματα. Ορισμένα από αυτά τα έχω δεσμευτεί προεκλογικά και τα παρακολουθώ τακτικότατα.

Τα έργα είναι τα εξής:

  • Η μελέτη του αρδευτικού Παρορίου και οι εξελίξεις της
  • Η μελέτη του αρδευτικού Τριανταφυλλιάς και
  • Η μελέτη του δρόμου Φλώρινα – Αμύνταιο και για την ακρίβεια Αμμοχώρι – Ξινό νερό.

Αρδευτικό Παρορίου:

Και σε αυτή τη μελέτη είχαμε σημαντικές χρονικές αποκλίσεις στις οποίες συνέβαλαν και οι εξελίξεις γύρω από τον κορονοϊό  οι οποίες αδρανοποίησαν σε μεγάλο βαθμό τις υπηρεσίες.  Από εκεί και πέρα συνέβαλαν και άλλα αίτια. Υπήρχε ένα πιγκ -πογκ ανάμεσα στο υπουργείο και στην περιφέρεια γιατί ενώ υπήρχε η μελέτη ήθελε μία μικρή επικαιροποίηση και έναν μικρό εκσυγχρονισμό αλλά και τα χρήματα ήταν λίγα. Μετά από αυτή την καθυστέρηση ανέλαβε το Υπουργείο να κάνει την επικαιροποίηση και τον εκσυγχρονισμό με έναν εξωτερικό συνεργάτη και πριν από μία εβδομάδα ολοκληρώθηκε. Τώρα βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης και θα πάρουνε προέγκριση και έγκριση από τη διαχειριστική αρχή. Οι ημερομηνίες είναι πλέον οριστικές και οτιδήποτε συμβεί από εκεί και πέρα θα υπάρξουν και συνέπειες. Τέλη Απριλίου θα γίνει η δημοπράτηση για το αρδευτικό του Παρορίου μετά από χρόνιες παλινωδίες και καθυστερήσεις και θα βρει και αυτό το έργο το δρόμο του όπως βρήκε και το αρδευτικό των Πρεσπών. Το συγκεκριμένο έργο το εποπτεύει το Υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης.

Αρδευτικό τριανταφυλλιάς:

Υπολογίζαμε να έχει μία καθυστέρηση περίπου ενάμιση χρόνο σε σχέση με τα άλλα δύο αρδευτικά του Παρορίου και των Πρεσπών γιατί είχαμε τις απαλλοτριώσεις. Αυτή τη στιγμή έχουν ολοκληρωθεί οι εκθέσεις των ορκωτών λογιστών και έχουν γίνει οι εγγραφές στο κτηματολόγιο.

 

Μέχρι τέλος του καλοκαιριού θα έχει οριστεί δικάσιμος και πριν ακόμα δικαστούν οι υποθέσεις για να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες παράλληλα θα έχει προχωρήσει η υπηρεσία στις δημοπρασίες. Τη μελέτη και το έργο εποπτεύει το Υπουργείο Υποδομών.

 

Η μελέτη του δρόμου Φλώρινα – Αμύνταιο:

Για το συγκεκριμένο έργο χρειάστηκαν 12 συμβάσεις διαφόρων κατηγοριών. Η πιο σημαντική, αυτή της οδοποιίας, είναι σε εξέλιξη εδώ και δύο χρόνια μαζί με αυτή των υδραυλικών, της σήμανσης, της ασφάλισης και η περιβαλλοντική μελέτη. Μέχρι πριν από τέσσερις μήνες είχαν απομείνει 4 συμβάσεις. Αυτή τη στιγμή όλες οι συμβάσεις είναι στον αέρα δηλαδή έχουν βγει σε δημοπράτηση, έχουν ανατεθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, εποπτεύουσα αρχή είναι η Εγνατία και εξελίσσεται πλέον ομαλότατα η μελέτη του έργου. Από τον Ιούλιο του 2019 και μετά που ανέλαβε η Νέα Δημοκρατία, είχαμε τρεις σημαντικές εμπλοκές για το έργο της μελέτης του δρόμου Φλώρινας – Αμυνταίου όμως ξεμπλοκαρίστηκαν και οι τρεις. Όλο αυτό όμως δημιούργησε μία καθυστέρηση πάνω από 8 με 10 μήνες. Η μελέτη αυτή κόστισε περίπου 3 εκατομμύρια αλλά είχε μία πολύ μεγάλη έκπτωση της τάξεως του 80% και τελικά με τα χρήματα του 1ος εκατομμυρίου που έχουν δοθεί θα μπορέσει να ολοκληρωθεί. Η χρονολογία που θα τελειώσει το έργο είναι ακριβώς σε ένα χρόνο από σήμερα. Θα έχουν ολοκληρωθεί όλα εκτός από δύο επισημάνσεις. Η μία είναι η έγκριση περιβαλλοντικών που θα κυνηγάμε από το καλοκαίρι για να τελειώσεις στην ώρα της και η δεύτερη είναι το κτηματολόγιο, που έχει αναλάβει να ολοκληρώσει η Εγνατία. Την έγκριση περιβαλλοντικών την έχω αναλάβει εγώ προσωπικά με τους τοπικούς φορείς και θα την παρακολουθούμε για να μην καθυστερήσει. Επομένως τον Μάρτιο του 2022 η συγκεκριμένη μελέτη θα έχει ολοκληρωθεί και θα πάμε για δημοπράτηση. Ελπίζουμε ότι, επειδή θα είναι διεθνής διαγωνισμός, οι δημοπρατήσεις θα τελειώσουν περίπου το φθινόπωρο του 2022 και τέλη του 2022 με όλο το 2023 θα έχουνε μπει ήδη οι μπουλντόζες και θα έχουμε κάνει και μια απορρόφηση της τάξεως των  8 έως 15 εκατομμυρίων για να μπορέσει να γίνει έργο γέφυρα γιατί αυτός είναι ο στόχος.